بلاگ

کاربرد حمام شیشه ای

از آن جایی که تمیزی و نظافت حمام منزل از اهمیت ویژه ای در بخش بهداشت برخوردار است و تمیز کردن حمام های قدیمی دیوار کشیده با کاشی و سرامیک کاری دشوار و وقت گیر است، استفاده از حمام شیشه ای ایده بسیار مناسب و زیبایی به نظر می رسد.

علاوه بر مزیت بهداشت بالا و زیبایی ویژه حمام شیشه ای، مزیت نور گیر بودن این نوع حمام ها به نسبت حمام های تاریک و دلگیر سبک قدیمی امتیاز بسیار خاصی است که کاربرد حمام شیشه ای را  مطلوب تر و زیباتر می کند.

اولین نگرانی که در نگاه اول خانواده های پر جمعیت در خصوص استفاده از حمام شیشه ای یا همان کابین دوش احساس می کنند، مساله عدم امنیت یا حفظ پوشیدگی مناسب این نوع حمام های مدرن است. اما باید بگوییم که این طرز فکر پوچ و بیهوده است چرا که در همان دقایق ابتدایی ورود به کابین حمام، بخار آب داغ به سرعت شیشه های حمام را فرا می گیرد و تا پایان استحمام کسی شما را نمی تواند ببیند. از سویی دیگر در برخی از شیشه های حمام شیشه ای شیشه های مات به کار برده می شود که تا حد بسیار زیادی این مشکل را حل کرده اند.

مزیت دیگر این نوع حمام ها، راحتی و سرعت در تمیز کردن آن ها است. در حمام های سبک قدیم شما برای تمیزکاری احتیاج داشتید به مواد شوینده و ضد عفونی کننده و صرف وقت و زمان زیاد جهت تمیز کردن و تامین بهداشت آن ها، در غیر این صورت بین درزهای کاشی ها و سرامیک های آن محل مناسبی برای رشد انواع قارچ ها و میکروب ها می شدند. در حالی که در حمام شیشه ای و به خصوص کابین دوش این مشکل کاملاً برطرف شده و شما خیلی راحت با فشار آب معمولی قادر به تمیز کردن آن هستید و یا اگر خیلی حساس به لکه های آب هستید می توانید با یک دستمال کشی ساده، یک کابین حمام بسیار تمیز و زیبا و درخشان داشته باشید. 

نکات قابل توجه در کاربرد حمام شیشه ای

در بین افراد جامعه هستند افرادی که برای بهداشت و زیبایی سرویس های بهداشتی و حمام منزل خود بهای زیادی قائل هستند و تمایل دارند فضای داخلی آن را سرشار از آرامش و تجهیزات مدرن و تاسیسات رفاهی کنند. یکی از این تاسیسات و تجهیزاتی که تاثیر زیادی به رفاه و راحتی منزل می بخشد، مجهز کردن حمام و یا استخر خود به سونا یا جکوزی است.

لازم به ذکر است که حمام شیشه ای با مجهز شدن به تاسیسات جكوزی، سونا و امثال آن فضای چندان زيادی را نسبت به پارتیشن حمام اشغال نمی‌کند و با داشتن يكی از این تجهیزات در فضای داخلی حمام خود می‌توانید تجربه حمامی آرامش ‌بخش و راحت را داشته باشيد. هر چند که امروزه از شیشه حمامی نیز می‌توان در داخل فضای خانه استفاده نمود.

 از امتیازات نصب شیشه حمامی در سرویس های بهداشتی نگهداری گرمای حمام در محیط و جلوگیری از اتلاف انرژی است که این خود نقش به سزایی هم در رفاه زندگی و هم در صرفه جویی انرژی گرمایی دارد. رنگ فریم استفاده شده در شیشه حمامی اغلب سفیدرنگ بوده که در اثر بخار و رطوبت کاملاً مقاوم است. این کالای تولیدی در مدل‌ و طرح های متنوع قابل ساخت و طراحی می‌باشد.

حالا در مرحله انتخاب نوع حمام شیشه ای بهتر است به مساحت حمام خود دقت کنید و با توجه به سایز آن، اگر حمام شما ابعاد کوچکی دارد از شیشه های گرد و اگر دارای مساحت بزرگی است از شیشه های مستطیل استفاده نمایید. بنابراین نوع شیشه با توجه به ابعاد حمام تعیین می گردد. 

انتخاب اجزای پر کاربرد حمام شیشه ای

اتاق مستر که به عنوان بخش بزرگتر خانه های مسکونی به عنوان اتاق خواب والدین کاربرد دارد، دارای خصوصیاتی است که یکی از بارزترین آن ها ابعاد بزرگ اتاق و مجهز بودن آن به سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی برای این اتاق است.

البته می توان برای ایجاد تنوع و کاربردی تر کردن اتاق مستر از کابین حمام در آن جهت استحمام و سرویس بهداشتی استفاده نمود. کابین دوش به دلیل زیبایی و کاربردی که دارد مورد توجه طراحان داخلی دکوراسیون منزل قرار گرفته است. زیرا وجود شیشه به دلیل شفافیت و طرح بندی مختلف آن باعث می گردد که ابعاد و اندازه های اتاق در نظر بزرگتر جلوه کند و به علاوه از ورود آب و رطوبت به سایر قسمت های اتاق و خیس شدن آن جلوگیری به عمل آورد.

در مرحله طراحی اجزای داخلی حمام شیشه ای و در انتخاب درب آنمی توانید از دو نوع شیشه ریلی و لولایی استفاده نمایید. فقط باید توجه کنید که در صورت استفاده از درب لولایی، فضای کافی را برای باز و بسته شدن راحت درب داشته باشید.

در صورت استفاده از حمام های مربع یا مستطیل شکل باید دقت نمایید که استفاده از کابین دوش در دور ترین نقطه از درب حمام، آن را زیباتر جلوه می دهد.

اگر از کابین های گرد استفاده می کنید بهتر است آن ها را روبروی درب ورودی قرار دهید تا نمای زیباتری به حمام شما بدهد. 

در پارتیشن حمام شیشه ای از شیشه سکوریت ۱۰ میل استفاده می شود. علاوه بر آن می توان از درب کشویی حمام  به عنوان درب شیشه ای آن استفاده کرد. پارتیشن حمام می تواند فضا و دکوراسیون زیبایی را در طراحی داخلی منزل ایجاد کند و افراد خانواده را به حمام رفتن و اهمیت دادن به بهداشت شخصی خود، تشویق کند. پارتیشن حمام را می توان بنا به سلیقه و ابعاد حمام در طرح ها و مدل ها مختلف انتخاب، طراحی و نصب کرد.

نکته دیگر اینکه درب های کشویی حمام مناسب برای حمام های کوچک هستند. درب کشویی حمام در سه مدل درب کشویی حمام فکی، درب کشویی حمام فکی فریم دار و درب کشویی حمام اسپایدر وجود دارد. البته مدل اسپایدر نسبت به سایر مدل ها طرفداران بیشتری دارد زیرا یراق آلات مورد استفاده آن از جنس استیل می باشد، علاوه بر آن نسبت به سایر مدل ها روان تر و زیباتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *