بلاگ

کابین دوش فریم لس چيست؟

در بخش توصیف اجزای یک حمام شیشه ای اشاره مختصری کردیم به کابین دوش و نوع کابین دوش فریم لس که در این قسمت به شرح بیشتر آن می پردازیم.

در ابتدا جهت توصیف خود محصول کابین دوش فریم لس باید بگوییم که کابین دوش یک محفظه مربعی شکل و شیشه‌ای است که فرد در آن به صورت ایستاده حمام می‌کند. برای حمام‌های با فضای کوچک و مکان ‌هایی که معمولاً افراد به دنبال گرفتن یک دوش سریع هستند، کابین دوش انتخاب می‌شود.

کابین‌ دوش شامل یک محفظه و یک سیستم دوش است. همچنین سایر ویژگی‌های دیگر مانند بادی جت نیز ممکن است به اختیار فرد به آن اضافه و نصب شود. کابین دوش راه‌ حلی مناسب جهت تجربه لذت ‌بخش دوش گرفتن در حالت ایستاده جهت استفاده بهینه از فضا و افزایش سرعت حمام کردن است.

حتی برای ساختمان هایی که حمام های بزرگی دارند و می‌خواهند در کنار وان، کابینت حمام و دیگر لوازم جانبی آن، از مزایای دوش گرفتن سریع برخودار شوند، می توانند کابین دوش را انتخاب کنند.

 خوشبختانه به دلیل وجود انواع مدل کابین‌ دوش در بازار امروز ایران، انتخاب مدل مناسبی که مطابق با نیاز های محیطی و بودجه مالی شما باشد، کار سختی نیست. بنا بر تحقیقات ما، 6 مدل از متداول ‌ترین و پرکاربرد ‌ترین انواع کابین دوش در بازار وجود دارد : 1- کابین دوش گوشه‌ای، 2- کابین دوش فریم لِس، ۳- کابین دوش با درب لولایی، 4- کابین دوش با درب کشویی، ۵-کابین دوش با درب دو طرفه، 6-کابین دوش دی شکل .

کابین دوش فریم لس یا بدون قاب، بی شک یکی از شیک‌ترین مدل ها در بین انواع کابین دوش است. به دلیل آن که بدون قاب، یک دست، شیک و لوکس به نظر می‌رسد و ظاهر حمام را زیبا و مدرن جلوه می‌دهد.

همچنین کابین دوش شیشه ای فریم لسبرای فضاهای کوچک‌ و فاقد نور طبیعی بسیار ایده‌آل است. در کل چه برای حمام های کوچک و چه برای حمام های بزرگ، کابین دوش های فریم لس ظاهر مینیمالیستی یا ساده و در عین حال مدرن را به فضای حمام شما تداعی می کند.

دیگر امتیازات کابین دوش فریم لس

نکته مهم دیگری که در استفاده از کابین های دوش‌ فریم لس قابل اهمیت است، طراحی سایز کابین بر مبنای فضای اشغالی حمام شما می باشد. هر چند امروزه برای هر فضا و با هر وسعتی می توان کابین دوش شیشه ای ساخت. همچنین در کابین دوش‌ فریم لس به دلیل فقدان فریم، فضایی برای رشد و نمو میکروب ها و قارچ ها وجود ندارد و کاملاً پاکیزه و بهداشتی است.

کابین دوش شیشه ای لولایی یکی از انواع کابین های دوش فریم لس است. شیشه مورد نظر در این نوع کابین دوش حمام از جنس سکوریت است که قابلیت مات، شفاف و طراحی سند بلاست را دارد. این نوع شیشه دوام بالاتر و کیفیت بهتری دارد. شما می توانید با بررسی مدل های کابین دوش در وب سایت فروشگاه ما قبل از خرید، اطلاعات کاملی را در مورد انواع کابین دوش های حمام به دست بیاورید و سپس خرید خود را نهایی کنید.

طبق تحقیقات میدانی بازار در چند سال اخیر، اغلب مشتریان خرید حمام شیشه ای گزینه سرمایه گزاری برای خرید یک کابین دوش فریم لس را بیشتر انتخاب می‌کنند و برای این انتخاب خود دلایلی را نیز دارند که عبارتند از :

1– در هر ابعادی وجود دارند.

این قابلیت به شما انعطاف‌ زیادی را در طراحی فضای مورد نیاز کابین دوش می‌دهد و انتخاب آن را برای هر فضا با هر شکلی ممکن می سازد. چه مشتری فضایی بزرگی برای گرفتن دوش آب گرم نیاز داشته باشد، چه گوشه ای از حمام را برای محفظه‌ شیشه ای خود در نظر گرفته‌ باشد، کابین دوش فریم لس، انتخابی مناسبی برای برطرف کردن نیاز او است.

2- از ورود نور در داخل حمام لذت ببرید.

حمام یکی از آن قسمت های خانه است که وجود نور مناسب برای انجام امور روزانه آن از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی نور کافی در حمام وجود نداشته نباشد پیدا کردن شامپو، صابون یا دیگر لوازم ممکن است به سختی انجام شود. اما با یک کابین دوش شیشه ای فریم لس نور طبیعی و نور چراغ‌ به خوبی در حمام جریان پیدا می کند و فضای کابین دوش شما را روشن تر می ‌سازد.

3- فضای شما را بزرگتر نشان می دهد.

پرده زدن در اطراف فضای حمام مانند آنچه در گذشته مرسوم بود، باعث از بین رفتن دید و کوچک دیده شدن فضای آن حمام می‌ گردد، در صورتی که شیشه اجازه می‌دهد شما فضای بیشتری را ببینید و این احساس را به شما می‌دهد که فضای بزرگتری در اختیار است. لذا پیشنهاد می شود اگر شما حمام بزرگی ندارید، از کابین دوش شیشه ای فریم لس استفاده کنید.

4- کابین فریم لس جرم نمی‌گیرد.

از آن جایی که این نوع از کابین دوش ‌ها یراق ‌آلاتی در اطراف خود ندارند، محلی برای جمع شدن آب و صابون و کپک زدن نیز وجود ندارد.

5- این کابین ها  به آسانی تمیز می شود.

در کل پاک کردن و تمیز کردن حمام کاری طاقت فرسا و سخت است. اما با کابین دوش های فریم لس شیشه ای این کار به سادگی و با یک اسفنج و شیشه پاک کن انجام می شود و درخشندگی آن به تمیز جلوه دادن حمام کمک می کند.

انواع کابین دوش فریم لس

این نوع از کابین دوش ها می‌توانند هم به صورت ریلی یا کشویی و هم به صورت بازشو یا لولایی و در شکل‌های مربع ، صاف و 135 درجه (زاویه دار) تولید و نصب گردند.

در کابین دوش های شیشه ای فریم لس، به دلیل عدم وجود فریم و آب‌بندی کم، حتماً باید یک لبه یا سکوی سنگی بر روی زمین نصب و کابین دوش را بر روی آن قرار داد. همچنین هنگامی که عرض درب کم باشد، از دستگیره‌ های توکار استفاده می‌شود تا درب به طور کامل در پشت شیشه ثابت قرار بگیرد و عرض بیشتری را برای رفت و آمد ایجاد کند.

در این نوع از کابین ها به دلیل عدم وجود فریم، از شیشه سکوریت سوپر کلیر 10 میل استفاده می‌گردد که بسیار سنگین‌تر و مقاوم ‌تر از شیشه سکوریت 6 میل است.

یراق آلات به کار رفته در این نوع از کابین ها همگی از جنس استیل و دارای آبکاری‌ های متنوع نقره‌ای مات، نقره‌ای براق و طلایی براق و کاملاً ضد آب و ضد زنگ هستند و به راحتی می‌توان با توجه به رنگ سایر تجهیزات داخل حمام نظیر شیر آلات، کاشی‌کاری دیوارها و سقف کاذب به انتخاب رنگ یراق آلات پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *