بلاگ

قیمت حمام شیشه ای

طراحی و دکوراسیون زیبا و مدرن سرویس های بهداشتی و حمام بسیار ارزشمند بوده و از اهمیت بالای بهداشتی برخوردار است که در سال های اخیر با روش های متنوع و جدیدی انجام می گیرد.

 یکی از این روش ها حمام شیشه ای می باشد که موجب زیبایی دکوراسیون و جذابیت سرویس بهداشتی می شود. حمام های شیشه ای باعث جداسازی سرویس بهداشتی از حمام می شود.

 از امتیازات های مهم در ساخت این نوع حمام ها علاوه بر زیبایی ظاهری، استحکام سازه، نگهداری بیشتر گرما و شست وشوی آسانتر آن می باشد. این سازه از شیشه سکوریت، فریم های رنگی، درزگیر ها و یراق آلات ساخته می شود .

در رابطه با مزایا و معایب حمام شیشه ای باید بگوییم که از جمله مزایای آن می توان به سبکی و کم وزن بودن آن، جلوگیری از هدر رفت انرژی ، نظافت و شست و شوی آسان آن و جلوگیری از ورود باکتری و رطوبت به داخل منزل اشاره نمود.

علاوه بر این حمام شیشه ای نسبت به مصالح ساختمانی دیگر مقرون به صرفه تر بوده و زیبایی ظاهری بیشتری داشته و استحکام آن تا 7 برابر بیشتر از شیشه های معمولی است. همچنین حمام شیشه ای کارایی دیوار را دارد، در حالی که از ورود نور و هوا جلوگیری نمی کند.

البته شایان ذکر است که حمام شیشه ای معایبی نیز مانند لک برداشتن سریع سطوح خود دارد و اگر حمام و دستشویی به صورت مشترک اجرا شده باشد استفاده از آن در یک زمان فقط مختص به یک شخص می گردد. ولی با مقایسه محاسن بیشتر برشمرده آن در بالا، این معایب بسیار جزئی و قابل چشم پوشی یا حل کردن است.

انواع حمام شیشه ای

 حمام شیشه ای بر دو نوع است: مدل فریم دار و بدون فریم (فریم لس).

مدل فریم دار با ضخامت شیشه سکوریت 10 میل و دارای فریم است و در انواع مدل های ریلی، صاف و گرد قابل ارائه است. فریم ها باعث شده تا از عبور آب به خارج از حمام جلوگیری به عمل بیاید ولی از مشکلات این نوع حمام شیشه ای تاثیر عوامل تخریب کننده رطوبت بر روی ظاهر فریم ها می باشد .

در مدل بدون فریم که دارای ظاهری زیبا و مقاومت بالایی است این مشکل حل شده است. ولی قیمت حمام شیشه ای مدل بدون فریم به دلیل استفاده از لوله های فراوان در ساختار آن بالاتر از مدل فریم دار است.

در حمام شیشه ای فریم دار معمولاً از شیشه سکوریت شش میل به همراه قاب آلومینیومی و در حمام شیشه ای فریم لس از شیشه سکوریت بدون قاب با ضخامت 190 میل استفاده می‌شود. قاب ‌های آلومینیومی از جنس بیلت نو آلومینیوم خالص با ضخامت 2/2 میلیمتر با رنگ کوره‌ای یا رنگ آنادایز الکترو استاتیک می‌باشند که مقاومت کافی برای تحمل وزن شیشه به صورت دائمی را داشته و به شیوه ای طرح ریزی شده‌اند که امکان آب ‌بندی کامل با وجود تراز نبودن دیوارها را فراهم می‌سازند.

در مواردی که عرض درب حمام شیشه ای فریم دار تقریباً بین 90 تا 120 سانتی متر باشد، امکان استفاده از درب کشویی وجود ندارد و باید از درب سه لته یا درب تاشو استفاده نمود. اما در صورتی که عرض درب حمام شیشه ای کمتر از نود سانتی متر باشد، فقط می‌توان از درب‌ های لولایی استفاده کرد که به صورت فریم لس قابل اجرا می باشند.

عوامل موثر برقیمت حمام شیشه ای

استفاده از حمام شیشه ای نه تنها فضا را زیباتر  و مدرن تر می‌کند، بلکه نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ آلودگی دارد.

 یکی از نکات مثبت این محصول، قیمت مناسب آن است. بسیاری از افراد به سراغ حمام شیشه ای نمی‌روند زیرا قیمت آن را زیاد می‌دانند، اما باید گفت این طرز فکر اشتباه است. زیرا در مقایسه با مصالح سخت ساختمانی قدیمی که در ساخت حمام ها استفاده می شد مانند کاشی و سرامیک، آجر یا بتن و سیمان و غیره، این مدل حمام شیشه ای قیمت پایین تری در نهایت کار دارد.

 با توجه به این که تولید انواع حمام شیشه ای می تواند بر اساس سلیقه دلخواه شما و محدودیت فضای شما ‌بسیار مختلف و متنوع باشد، نمی ‌توان به راحتی قیمت حمام شیشه ای ثابتی را تعیین کرد.

ولی می توان گفت قیمت حمام شیشه ای به عوامل گوناگونی بستگی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

1- کیفیت، طرح و رنگ شیشه سکوریت:

شیشه‌های سکوریت با توجه به کیفیت و ضخامت ‌های متفاوت، قیمت‌های بسیار مختلفی دارند. استفاده از شیشه با کیفیت باعث می‌ گردد که طول عمر حمام شیشه ای شما نیز افزایش پیدا کند. طرح مات کننده شیشه سکوریت نیز در قیمت نهایی حمام شیشه‌ای تاثیر گذار است. البته بیشتر شرکت های تولید کننده حمام های شیشه ای در ایران در محصولات خود از شیشه سکوریت سوپر کلیر استفاده می‌کند که یکی از با کیفیت ‌ترین شیشه‌ های نشکن تولید شده در ایران است.

2- کیفیت و رنگ فریم:

همان طور که گفته شد، فریم‌های مصرفی اغلب شرکت ها در ایران از جنس بیلت نو آلومینیوم خالص و بسیار باکیفیت است. البته ناگفته نماند که رنگ فریم نیز نقش به سزایی در تعیین قیمت حمام شیشه ای دارد.

3-  ابعاد حمام شیشه ای:

حمام شیشه‌ای در ابعاد مختلف و بر اساس فضای اختصاصی سرویس بهداشتی شما ساخته می‌شود. بدیهی است که هر چه این ابعاد بزرگتر باشد، متراژ شیشه مورد نیاز و وزن فریم آلومینیومی مصرفی نیز بیشتر شده و در نتیجه، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

4- حمل و نصب حمام شیشه‌ای:

از آن جایی که حمام شیشه ای باید از محل کارگاه به محل نصب، حمل شده و در آن جا نصب گردد، هزینه های حمل و نقل بر قیمت آن افزوده می گردد. بنابراین، هر چه محل نصب از محل کارگاه تولیدی دورتر باشد، قیمت این محصول نیز افزایش می‌یابد. در هر صورت اجرت نصب آن در تمام محل‌ها یکسان بوده و تابعی از مدل حمام شیشه‌ای و تاسیسات به کار رفته در آن است.

البته در بیشتر موارد قیمت حمام شیشه ای پس از بازدید کارشناس اعزامی تولید کننده قابل تخمین و ارزیابی است و شما به راحتی می توانید با در میان گذاشتن طرح و ایده دلخواه خود با تجربیات کارشناسان این امر به یک حمام شیشه ای زیبا در منزل خود دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *