بلاگ

نکات مهم انتخاب کابین دوش حمام مناسب

در زندگی امروزه نقش تکنولوژی در هر لحظه به چشم می‌‌خورد. حمام یکی از قسمت‌های آرام‌‌‌ بخش خانه است که بعد از یک روز طولانی و سخت با دوش گرفتن می-توان خستگی را از تن به در کرد. شما می‌‌توانید به جای کلنجار رفتن با درست کردن شیر دوش حمام خود، با توجه به بودجه و علایقتان یک دوش مناسب انتخاب کنید. کابین دوش حمام مناسب در بازار و با قیمت‌های متفاوت وجود دارد. به عنوان مثال دوش‌های توکار یک جلوه شیک و مدرن را به حمام شما می‌‌دهند.

انواع کابین دوش مناسب

-دوش توکار

-دوش باران ساز

-دوش‌های نورافشان

-دوش‌های دستی

-دوش ماساژور

-دوش با قابلیت پخش موزیک

توضیحات و نکات لازم درباره انواع کابین دوش

کابین دوش حمام مناسب حمام در حمام با یک یا چند پنل احاطه شده است. با توجه به کابینی که برای حمام خود انتخاب کرده‌اید این محفظه ممکن است دارای در و یا بدون در باشد. کابین دوش حمام  ممکن است دارای دیوارهای بزرگ، اتاق رختکن و یا دارای اتاق جکوزی باشد. از نکات قابل توجه برای انتخاب کابین دوش مناسب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

-فضا مورد نظر برای کابین دوش مناسب

 شما باید انتخاب کنید که می‌‌خواهید از کابین دوش‌های دایره‌ای و یا مکعبی و یا مستطیلی استفاده کنید. محفظه رختکن را مشخص کنید. چه نوع دوش‌هایی را انتخاب می‌‌کنید. مشخص کنید که از چه نوع اتاق‌هایی می‌‌خواهید استفاده کنید برای مثال آیا از اتاق‌های سوئیتی استفاده می‌‌کنید و یا از یک اتاق جدا برای دوش گیری استفاده می‌‌کنید. قبل از هرکاری ابتدا ابعاد اتاق و نیز ارتفاع سقف را محاسبه کنید. در نظر داشته باشید اگر می‌‌خواهید کانون دیدی زیبا در اتاق دوش گیری به وجود بیاورید، بهتر است از کابین دوش‌های استوانه‌ای استفاده کنید.

– دیوارها و فضایی که در نظر دارید کابین دوش مناسب حمام را قرار دهید را انتخاب کنید.

 برای مثال آیا می‌‌خواید که کابین دوش حمام را بر روی مرکز دیوار و یا مجاور اتاق‌های دیگر نصب کنید. لطفا نو کابین دوش حمام را تعیین کنید و نیز تعداد درهای مورد نیاز را هم مشخص کنید. در نوع D شکل باید کابین دوش حمام را بر روی مرکز دیوار نصب کنید. اگر شما دارای کابین دوش قدیمی هستید و می‌‌خواهید یک نوع جدید را نصب کنید، بهتر است کابین جدید را در همان محل کابین قدیمی نصب کنید، زیرا وجود شیارهای قدیمی سبب سهولت در نصب کابین جدید شده و نصب آن سریع‌تر خواهد بود.

– باید نوع شیشه‌ای که می‌‌خواهید برای کابین دوش حمام مناسب حمام نصب کنید را انتخاب کنید.

باید در نظر داشته باشید که بهتر است به دنبال شیشه‌های باکیفیت باشید. باید گفت که شیشه‌های با ضخامت 8 تا 10 میلی متری بسیار مناسب و ضخیم‌اند و نیز تمیز کردن این نوع شیشه بسیار آسان است. شیشه‌های نشکن یک انتخاب خیلی مناسب برای اتاق‌های مرطوب و محوطه دوش است و همچنین ایمنی بالایی دارند. اگر شیشه‌های ضخیم را نمی‌‌پسندید از شیشه‌های 4 تا 6 میلی متر نیز میتوان استفاده کرد که یک انتخاب بسیار عالی است. در نظر داشته باشید که شیشه‌های فاقد محافظ و زوار بسیار شکننده اند و به راحتی خرد می‌‌شوند.

– شما می‌‌توانید که برای کابین دوش مناسب، سینی مویلار نیز نصب کنید.

این نوع سینی از محبوبیت خاصی برخوردار است چون درهای روی پنل را به وسیله این سینی‌ها تعبیه می‌‌کنند. در نظر داشته باشید که شما می‌‌توانید از این سینی‌ها استفاده نکنید و کابین دوش شما فاقد آن باشد.

-باید برای نصب کابین دوش حمام مناسب حمام حتما کاشی کاری را انجام بدهید.

 هنگاهی که از دوش‌های دیواری استفاده می‌‌کنید باید دیوار پشت دوش را کاشی کاری کنید. پس لازم است به ابعاد و نیز هزینه‌های لازم برای خرید کاشی توجه کنید. باید گفت که همه فضا دیوار کف زمین را با کاشی و سرامیک تزئین کنید این کار مانع نشر آب به قسمت‌های زیرین کف اتاق می‌‌شود.

– شما باید موقعیت قرار گرفتن کابین دوش حمام را در نظر بگیرید.

ابتدا ابعاد اتاق را اندازه بگیرید سپس تعیین کنید که می‌‌خواهید درهای کابین به سمت راست و یا به سمت چپ باز شوند. به شما پیشنهاد می‌‌کنیم که کابین را در جایی قرار دهدی که درهای آن روبه پنجره باز شوند.

مزایای استفاده از کابین دوش شیشه ای

پس از استحمام ممکن است که بر روی دیوار و یا آینه لکه بخار آب قرار گرفته باشد. این لکه‌ها ظاهر کثیفی دارند که پس از گذشت زمان سبب پوسیدگی اجسام داخل فضای حمام می‌‌شوند. کابین شیشه‌ای از شیشه‌های سکوریت همراه با یراق آلات درجه یک استنلس استیل سیصد و چهار یعنی ضد زنگ ساخته شده‌اند که در حمام فضایی را به وجود می‌‌آورند که باعث جلوگیری از پخش آب و نیز بخار آب و لکه شده و سبب ایجاد فضایی ایزوله برای حفظ حرارات مناسب در زمان دوش گرفتن می‌‌شود.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم کابین دوش یک محفظه منحنی شکل و یا مستطیل شکل است که با  سینی و دیواره ها ساخته شده است. این کابین دوش در درون خود سیستم‌های تکنولوژی داشته و کار استحمام را راحت می‌کند. در ضمن باید گفت که این کابین، در درون خود دوش داشته و نیازی به نصب آن نیست. کابین های دوش می‌توانند به ما در راحتی استحمام و راحتی در تمیز ماری کمک کنند. امروزه استفاده از کابین دوش حمام مناسب گسترش بالا پیدا کرده و بیشتر افراد از آن استفاده می‌کنند. یکی از مزایایی که باعث استفاده بیشتر از کابین دوش در حمام شده است، قرارگیری آن در هر محیط می‌باشد. در این صورت خیال صاحب خانه از داشتن منزل کوچک و یا بزرگ، راحت شده و نگران مکان و متراژ حمام خود نیست. زیرا می‌داند که از این کابین در هر اندازه و مقیاس می‌توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *