بلاگ

درمورد کابین دوش بیشتر بدانیم

اگر شما نیز جزء آن افرادی هستید که به دنبال راهی بسیار مناسب برای حمام های خود می باشید کابین دوش یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید با استفاده از حالت جت و تنظیمات بخار شما می توانید یک فضای بسیار عالی را در این محیط فراهم سازید؛اما ما در این مقاله قصد داریم در مورد کابین دوش مطالبی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید با استفاده از آن این محصول را در حمام به خود به کار گیرید و بتوانند لذت استفاده از آن را ببرید.

کابین دوش چیست

در حالت کلی می‌توانم بگویم که کابین دوش یک فضا مربعی شکل می باشد که بسیاری از مواقع از شیشه تولید می شود که افراد در  آن به  حمام می کنند برای حمام های با فضای کم موقعیت هایی که معمولاً افراد به دنبال نصب دوش هستند می‌توانند کابین دوش را انتخاب نمایند .

می‌توانم بگویم که کابینه‌ ای  شامل یک محفظه ای ساده هستند که همچنین دارای ویژگی‌ هایی چون حالت جت می باشد که به اختیار کاربران می توانند بر روی آن ها نصب شود کابین دوش راهی مناسب برای ارائه لذت‌ بخش ‌ترین دوش گرفتن ها در حالت ایستاده را برای افراد به حساب می آورد و در استفاده از فضا و افزایش سرعت می توان از حالات بسیار زیادی را فراهم آورد.

آیا کابین دوش برای حمام مناسب است؟

این سوال را دارند که آیا این وسیله برای حمام نیز مناسب است در واقع باید بگوییم که کابین دوش می تواند انتخاب بسیار عالی برای طیف وسیعی از انواع حمام ها به حساب می آید اما عامل اصلی این حالات فضا به حساب می‌آید در این صورت شما باید اندازه کابین را با حمام خود مطابقت دهید و پس از آن برای افرادی که فضای حمام کمی دارند و نمی توان از وان های بزرگ یا وان  های کوچک استفاده کنند کابین دوش انتخاب بسیار عالی به حساب می‌آید که می‌تواند بسیار به صرفه نیز  حساب شود.

در این صورت می‌توان بگوییم که حتی برای افرادی که حمام بزرگ دارا هستند و می‌خواهند در کنار داشتن وان کابین ها و دیگر لوازم جانبی وان را دارا باشند و از مزایای آن استفاده کنند باید کابین دوش را انتخاب نمایید همچنین باید مطمئن باشید که کابین با مدل و طراحی سبک حمام شما به طور کامل هماهنگ است مظاهر سایر لوازم موجود در حمام شما را تکمیل می سازد.

انواع مدل های کابین دوش برای حمام ها

در واقع امروز با پیشرفت تکنولوژی  به دلیل وجود انواع این محصولات مدل های متفاوتی وجود دارد که می‌تواند حمام های شما را زیبا سازد که در ادامه بیشتر در مورد آن ها توضیح خواهیم داد و مسائلی را خدمت شما ارائه می دهیم.

کابین های دوش گوشه‌ای شکل

در این صورت این نوع کابین ها برای انواع حمام ها مخصوصاً حمام هایی که دارای فضای کم هستند و دارای گوش هایی تنگی می باشند یک گزینه عالی به حساب می‌آید. کابین های گوشه ای همان طور که از نامش مشخص در گوشه ای از حمام قرار می‌گیرد که در این صورت کابینه گوشی باعث می‌شود که شما از حمام کوچک خود نهایت فضا را استفاده نمایید و مشکلات مربوط به فضا برای شما به کمترین حالت برساند که این کابین ها در همه اندازه ها و شکل طرح و رنگ های موجود هستند که شما می توانید یکی از بهترین گزینه ها را که با سلیقه تان یکی است را انتخاب کنید.

وجود دوش های بدون قاب

بدون تردید وجود دوش های فریم لس یا بدون قاب از شیک ترین انواع بین کابین های دوش به حساب می‌آیند و به همین دلیل آن ها بدون قاب شیک و زیبا تر به حساب می آیند و ظاهر حمام شما را مدرن نشان می‌دهند برای فضا های کوچک ای که نور کافی ندارند به حساب می‌آید که هم برای حمام های کوچک و هم برای حمام‌ های بزرگ می‌تواند فضایی مدرن و زیبا را به روی آورد.

وجود کابین دوش با درب های لولایی

امروز در زمان نصب کابین های دوش درب های لولایی بسیار رواج پیدا کردند و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد که مانند در های معمولی به بیرون باز خواهند شد اما با افزودن دسته فلزی طور این ضربه ‌ها ظاهری زیباتر پیدا کردند که اگر فضای زیادی ندارید ممکن است درب کشویی بسیار عالی تر برای شما به حساب آید چون درب به بیرون باز می‌شود و ممکن است که فضای بیشتری را برای شما اشغال سازی صورت شما می توانید گزینه درب های کشویی را برای حمام ها یا کابینه‌ ای خود انتخاب نمایید.

کابین های دوش با درب های دو طرفه

همانطور که در مطالب قبل گفته شد کابین ها با درب هایی که به بیرون باز می شوند و درب های کشویی توانسته‌اند که حالت های جدیدی از درب ها را ایجاد نمایند که این درب ها درب های دو طرف هستند و قرار دادن یک کابین با درب دوش دو طرفه در فضا می توانید صرفه جویی نمایید اما لازم نیست که شما گزینه های با درب های کشویی را انتخاب کنید در واقع کابین های دوش با درب دوطرفه می تواند ظاهر شیک را به شما ارائه دهند و انعطاف پذیری زیادی را نیز به همراه خواهد داشت.

کابین دوش دی شکل

در واقع این نوع کابین ها فضای بسیار زیادی را به شما ارائه می دهد و برای حمام های کوچک می‌تواند انتخاب خوبی به حساب آید برای حمام های کوچک می تواند از کابین های دوش پی شکل نیز در تولید استفاده نمایید برای گوش های حمام می توانید از کابین های دوش دیگری مانند استفاده کنید چون به دلیل این که این کابین  را دارا هستند هم زیبایی عالی را به وجود می‌آورند و در هنگام استفاده از فضا شما جای بیشتری خواهید داشت.

مزایای استفاده از کابین های دوش

در همین حال است که می‌دانیم استفاده از هرگونه وسایلی در زندگی روزمره ما انسان ها می تواند دارای مزایای بسیار متفاوتی باشد که ما در این قسمت قصد داریم در مورد مزایای کابین های دوش و ساده را به شما ارائه دهیم تا بدانید در زمان انتخاب به این محصولات دارای چه مزایایی  می‌باشند.

تمیز کردن آسان کابین ها

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از کابین ها می تواند برای افراد تمیز کردن آسان آن ها به حساب آید چون بیشتر قسمت ها دیواره ها صاف بوده و گوشه ‌های قسمت های کمتری می تواند آلودگی وجود داشته باشد برای تمیز کردن جداره ‌های شیشه‌ ای و کف سرامیکی لازم است که از وسایل معمولی برای تمیز کردن و آن ها استفاده نماید و نیاز نیست که از محصولات سنتی که برای تمیز کردن حمام ها در گذشته استفاده می شد استفاده کنید.

مناسب تمامی حمام ها

در واقع یک کابین دوش حمام را می‌تواند در هر اندازه ای نصب نمود چون می تواند مناسب با فضای شما تنظیم شود که در این صورت برای قرار دادن این نوع کابین ها در جایی که ممکن است از فضای محدود شما میتوانید استفاده کنید و ظاهری زیبا به آن فضا ارائه دهید.

سهولت در دسترسی و ارائه آن ها

در موقع برخلاف وان پ دوش های سنتی این نوع کابین ها بیشتر در دسترس عموم قرار دارند و راهی مناسب برای افرادی می باشد که دچار چالش های حرکتی هستند و بسیاری از خطرات مختلف در استفاده از وان تا حد بسیار زیادی کم می‌شود و نگرانی بسیاری از والدین در این حوزه به پایین‌ ترین سطح خود خواهد رسید.

طراحی معاصر و زیبا

در حالت کلی این کابین  بسیار ساده و تمیز دارا هستند چون عاری از هر گونه عناصر اضافه در دیواره  هستند در این صورت  مدل ها از دیوار های شیشه‌ ای با ظاهری بدون قاب ساخته شدند که هیچ عنصری نمی‌تواند توجه شما را از تزیینات داخل حمام منحرف سازد یا زیبایی حمام شما را بگیرد.

صرفه جویی در فضا

آخرین مزایا  در این حوزه استفاده از کابین های حمام می‌تواند صرفه‌جویی در فضا ها و ایجاد فضای بزرگ تر را برای افراد به حساب آید زیرا درب کشویی آن می تواند جای بسیار کمی را بگیرد و در کل می‌تواند حمام شما را بزرگ تر سازد.

معایب استفاده از کابین دوش

همان‌ طور که می دانید استفاده از کابین های دوش می تواند معایب بسیار متفاوتی را دارا باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن ها صحبت کنیم کرد.

نداشتن حریم خصوصی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین معایب استفاده از کابین های دوش می تواند نداشتن حریم خصوصی کامل برای کاربران را ایجاد کند چون کاملا از دیوارهای شیشه‌ ای تولید شده و برای فضا های تجاری که مردم از حمام های مشترک استفاده خواهد کرد ایده عالی و کامل این نخواهد بود که ممکن است به این معنا باشد که یک نفر می تواند همزمان از آن استفاده نماید با این حال شما می‌توانید از حمام های معمولی در فضا های تجاری استفاده نمایید.

احساس سرما

در واقع این کابین های دوش به دلیل نداشتن درب یا پنجره ها احتمالا در هنگام دوش گرفتن شما احساس سرمای بسیار زیادی خواهید کرد که از  درب طریق ورود هوا جابجا خواهد شد حمام را سر از حد معمول نشان خواهد داد که با این حال می‌توان با نصب کردن سیستم های گرمایشی این مسئله را به طور کامل در حمام ها یا کابین های دوش حل نمایید.

پرهزینه بودن

یکی دیگر از مهم ترین معایب استفاده از کابین ها که امروز بسیار مورد توجه افراد قرار می‌گیرد از قیمت بالای این نوع کابینت ها به حساب می آید افراد از خرید و نصب کابین های پرهزینه اجتناب می کنند اگر چه از نظر ظاهری می‌تواند برای بسیاری از افراد ساده به حساب آید اما باید بدانید که این محصولات از شیشه های با کیفیت و همچنین سیستم‌ های قوی و مخفی کننده استفاده می کند که این گزینه‌ ها می‌تواند هزینه بسیار بالایی را برای ساخت کابین دوش به همراه داشته باشد در این صورت شما می توانید با استفاده از این محصولات هرچند پرو قیمت زیبایی را به حمام های خود بیاورید و از استفاده از ان ها لذت ببرید.

به غیر از این موارد امروز ممکن است که در زمان ساخت کابین دوش از اجناس بسیار بی کیفیت استفاده شود که در این صورت شما باید در زمان خرید این محصولات تمامی دقت های لازم را صرف کنید شما می توانید برای طراحی حمام و سرویس های بهداشتی خود به غیر از کابین های دوش از افراد کمک بگیرید که در این حوزه تخصص خاص دارد و می تواند کمک های فراوانی را به شما ارائه دهد. امروزه با تاسیس این موسسات می‌توانند در حوزه دیزاین سرویس بهداشتی و حمام بهترین گزینه ها را ارائه گیرند و زیباترین محصولات و این فضا ها را به وجود آورند البته بهتر است قبل از انتخاب هر گونه شرکت هایی در این حوزه اطلاعاتی را در مورد آن شرکت کسب و بتواند یکی از بهترین آن ها را انتخاب کنید و پس از آن با شرکت مناسب خود همکاری کنید.

اما در آخر باید بگوییم که همان طور که در این مقاله گفته شد استفاده از کابین های دوش ممکن است دارای مزایا و همچنین معایب بسیار زیادی باشد که ما در این مقاله به آن ها اشاره کردیم و توضیحاتی را در این ‌باره به شما ارائه دهیم اما شما باید بدانید که در بسیاری از مکان‌ ها ممکن است که کابینه ‌ای دوشی با قیمت مناسب پیدا کنید که بهتر است یکی از بهترین گزینه ها را انتخاب و خریداری کنید زیرا در بسیاری از مغازه‌ های سطح شهر مفید است شما محصولات با قیمت بسیار بالا و کیفیت متوسط را مشاهده نمایید که می‌تواند این حالت‌ها هزینه زیادی را برگردان شما بگذارد و این موارد باید بدانید که استفاده از شیشه های بسیار عالی در زمان ساخت کابین های دوش می تواند یکی از مهم ترین  گزینه ها برای کاربران افراد به حساب آید زیرا بسیاری از محصولات ممکن است با کیفیت های بسیار پایین تولید شوند که پس از استفاده از آن ها ممکن است برای شما ضرر آورد به حساب آیند.همچنین شما می توانید با سرچ کردن در اینترنت بسیاری از شرکت های متفاوت در حوزه دیزاین خانه و حمام را ببینید که این شرکت ها می توانند کمک های بسیار عالی را در این حوزه به شما ارائه دهند و زیباترین فضا را برای شما بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *