بلاگ

انواع کابین دوش و مزایای آن

در ابتدا باید بگوییم که کابین دوش حمام یک محفظه‌ای است که علاوه بر زیبایی، به دوش گرفتن بهتر کمک می‌کند. ما در این مقاله در مورد انواع کابین دوش صحبت می‌کنیم.

معرفی محفظه و یا کابین دوش

 در ابتدا باید گفت که محفظه دوش به‌عنوان یک یا چند صفحه که محوطه دوش را در بر می‌گیرد، تعریف شده است. محفظه‌های دوش به سه شکل چهارگوش، مربع و مستطیل وجود دارد. درب‌های دوش ممکن است چپ‌دست یا راست‌دست باشند. اکثر کابین‌های دوش یک سینی در پایین خود دارند و این سنی‌ها ممکن است، طلقی و یا از کاشی باشند. هنگام خرید انواع کابین دوش،باید وارد محوطه دوش شوید و در یک گوشه بایستید. به جایی که پنجره‌ها و درهای حمام شما در آن قرار دارد، نگاه کنید. تصور کنید توالت و دستشویی در کجا قرار دارند. اگر درب دستشویی در سمت چپ شما باز می‌شود، به محفظه حمام چپ‌دست نیاز دارید اگر در سمت راست شما باز شد، به دنبال یک حمام دست راست باشید.

اگر شما قصد خرید یک کابین دوش جدید را دارید باید به این نکات هم توجه کنید.

  1. کابین دوش باید متناسب با فضای شما باشد.
  2. باید با سبک شما مطابقت داشته باشد.
  3. محفظه باید تمام توابع موردنیاز شما را داشته باشد.
  4. این باید حمام شما را برجسته کند.

همچنین باید تصمیم بگیرید که چه نوع شیشه‌ای را برای کابین دوش خود می‌خواهید. گزینه‌های محبوب عبارتند از شیشه مقاوم، شیشه لمینت و شیشه روکش دار.

انواع محفظه دوش

شیشه‌های کابین در طرح‌های مختلف مانند شیشه شفاف، شیشه مات، شیشه باران، شیشه‌های ریخته‌گری و شیشه‌های رنگی عرضه و ساخته می‌شوند. ضخامت استاندارد شیشه 4 میلی‌متر، 5 میلی‌متر، 6 میلی‌متر و 8 میلی‌متر است. طرح‌ها و تنظیمات انواع کابین دوش،فراوان برای انتخاب وجود دارد. تصمیم شما بستگی به اندازه و طراحی حمام شما و همچنین ترجیح سبک شما دارد.

کابین دوش چهارگوشی و منحنی

 این نوع کابین، طوری طراحی شده است که دقیقاً در گوشه حمام شما قرار می‌گیرد. این کابین نمای منحنی دارد و این نما برای فضاهای تنگ ایده‌آل است و ظاهری خنک و مدرن را ارائه می‌دهد.

اگر فضای حمام شما محدود است، یک محوطه دوش چهار ضلعی یک انتخاب عالی است. درهای کشویی دوش فضای بیشتری را برای سفارشی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد کابین دوش چهارگوشی محبوب‌ترین انتخاب برای خانه‌های با اندازه متوسط ​​هستند.

کابین دوش مستطیل

برای انتخاب این کابین باید به فضا دقت کرد. اگر فضا برای شما مسئله نیست محوطه دوش مستطیلی برای ایده آل است.

کابین دوش قاب شده

این کابین‌ها که از انواع دوش کابین هستند، محفظه‌های چارچوب سنتی و اقتصادی هستند که گاهی زیبایی را فدای عملکرد خود می‌کنند.

کابین دوش کاشی و شیشه

در این نوع کابین نباید از مخلوط کردن مواد برای کابین دوش خود بترسید. به جای یک محفظه شیشه‌ای کامل، کاشی‌های دیوار رنگ تیره خود را با پنجره‌های شیشه‌ای موج دار ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود دوش بزرگ‌تر به نظر برسد و نور زیادی را فراهم می‌کند.

کابین لولایی

درب‌های کابین دوش لولایی حداقل برای ایجاد حس رد و بدل هوا طراحی شده‌اند. این کابین شبیه درهای محوری هستند با این تفاوت که درب را به جای پین‌های گردان با اتصالات لولایی نگه داشته‌اند. این فضای ورودی بسیار وسیع‌تری را برای کسانی که نیازهای دسترسی دارند فراهم می‌کند.  

کابین کشویی

اگر فضای حمام شما جایی برای درهای نوسان دار ندارد، محوطه کشویی یکی از بهترین انتخاب هی شما است. کابین کشویی که جز انواع کابین است، برای هر طرح دوش قابل تنظیم است و فضای زیادی برای وسایل حمام دارد.

بلوک شیشه‌ای

شما می‌توانید درب دوش را به طور کامل کنار بگذارید و یک محفظه شیشه‌ای را انتخاب کنید.  در این طرح، بلوک‌های شیشه‌ای دوش حمام را تا نیمه دیگر باز گذاشته‌اند. بلوک‌های شیشه‌ای خطوط محکمی دارند و جلوه‌ای زیبا به حمام شما می‌دهند.

کابین شیشه بافت دار

شیشه مات برای کسانی که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهند گزینه مورد علاقه است. با این حال، شیشه‌های بافت دار که یکی از انواع کابین دوش می‌باشد، امروزه با جذابیت خود به یک جایگزین محبوب تبدیل شده‌اند. آبی که از روی شیشه می‌چکد، خطوط بافت را افزایش می‌دهد و یک محیط آب گرم ایجاد می‌کند. شیشه‌های بافت دار باعث می‌شوند دوش بزرگ‌تر به نظر برسد.

کابین با ورودی دوتایی

زوج‌های مدرن عاشق ظاهر حمام دوش ورودی هستند. اگر شما در منزل خود فضا دارید، به دنبال این کابین بروید.

نتیجه‌گیری

گفتیم که کابین دوش انواع مختلفی دارد که این انواع هر کدام برای یک محیط خاص مناسب و کاربردی هستند. ما در اینجا راجع به هر کدام از این‌ها توضیح دادیم. شما با خرید کابین دوش و شناخت انواع آن می‌توانید به خوبی به دوش گرفتن پرداخته و از حمام خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *