بلاگ

اصول نوسازی حمام

حمام و دستشویی معمولاً از مکان‌هایی در خانه‌ها هستند که به نوسازی آن دقت زیادی نمی‌شود و معمولاً بعد از گذشت بیست سال یا کم و بیش به فکر بازسازی این اماکن افتاده است. البته که هزینه نوسازی حمام بالا می‌باشد و باید با افراد متخصص در زمینه دکوراسیون برای نوسازی این اماکن با آنها مشورت کرد.

چه مواردی باعث زیبایی حمام می‌شوند؟

در رابطه با زیبایی حمام انتخاب وسایل مدرن و پیشرفته و همچنین انتخاب رنگ و طرح مناسب و طراحی و انتخاب کابین دوش مناسب برای حمام و کابینت‌های نصب شده زیباروی دیوار باعث زیبایی بیش از پیش حمام می‌شود.

شما می‌توانید با انتخاب گیاهان زیبا و خوشبو محیطی زیبا را به وجود آورید. گیاهان علاوه بر زیبایی باعث پاکیزگی هوا می‌شوند. گیاهان زیادی مناسب فضای حمام هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این نوع گیاهان معمولاً به نور زیادی برای رشد نیاز ندارند و در رطوبت رشد می‌کنند. شما با استفاده از گیاهان باعث نوسازی حمام خود با هزینه بسیار کم می‌شوید.

استفاده از تضاد سفید و سیاه در حمام

بسیاری از طراحان در دکوراسیون حمام از رنگ‌ها و فریم‌ها مشکی استفاده می‌کنند که این کار باعث می‌شود حس خوبی در حمام داشته باشید. معمولاً فریم‌های مشکی را در دور کابینت و دور کابین دوش حمام و پنجره‌ها و در استفاده می‌کنند.

معمولاً در حمام‌ها وان‌ها به و درب کابینت‌ها سفید می‌باشند که این سفیدی با سیاهی مواردی که در بالاتر گفته شد باعث ایجاد یک کنتراست جذاب می‌شود. استفاده از رنگ سیاه‌ و سفید براق مدلی است که هرگز از مد نخواهد افتاد و همیشه در نوسازی حمام استفاده می‌شود.

مشکل فضا در حمام

اکثر خانه‌ها دارای حمام‌های بزرگی نیستند و مشکل کمبود فضا در حمام‌ها مشهود هست و ممکن است در نوسازی حمام به مشکل برخورد. یکی از راهکارها در مواجهه با مشکل کمبود فضا در حمام استفاده از قفسه می‌باشد. از مهم‌ترین نکات در حمام مرتب بودن وسایل حمام و جاگیری آن ها در حمام است. قفسه‌ها برای ساماندهی و مرتب کردن وسایل آرایشی و بهداشتی حمام بسیار مفید هستند.

روشویی کابینت دیواری

این وسیله در نوسازی حمام‌ها علاوه بر اینکه یک زیبایی و دکور به‌حساب می‌آیند. کارایی بسیاری هم دارند این کابینت‌ها یک ویژگی بسیار خوبی که دارند وجود فضا در زیر آنها می‌باشد که برای یک فرد که همراه خود ویلچر دارد بسیار مناسب است و می‌تواند ویلچر خود را در زیر این کابینت روشویی بگذارد. یکی دیگر از مزایای آنها داشتن فضا برای جاگذاری وسایل بهداشتی و آرایشی در حمام می‌باشد.

آیینه‌ها

 در نوسازی نقش بزرگی دارند در واقع بخش اعظم زیبایی حمام آیینه‌ها هستند استفاده از یک آیینه مناسب فضای حمام را بزرگ‌تر و زیباتر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد. آیینه‌ها با انعکاس نور محیط حمام را جذاب‌تر می‌کنند. امروزه اکثر حمام‌ها لوکس دارای آیینه‌هایی با طرح‌های زیبا هستند.

وان

این وسیله هم به‌مانند روشویی کابینت دیواری علاوه بر زیبایی که به حمام می‌دهند کارایی بسیار هم دارد. شاید از آن دسته باشید که دوست داشته باشید ساعت‌ها در وان حمام خود در آب گرم دراز کشیده باشید. وان‌ها یکی از عوامل مهم دررابطه‌با استفاده از رنگ سیاه ‌و سفید هستند چون بخش اعظمی از رنگ حمام را تشکیل می‌دهند. معمولاً وان‌هایی با رنگ مشکی و رگه‌ها سفید و سرامیکی از جذاب‌ترین وان‌ها می‌باشند.

کاهش هزینه‌های نوسازی حمام

در نوسازی حمام اگر بخواهیم کاشی و سرامیک و … را عوض کنیم بهتر است که کاشی و سرامیک‌های قبلی را خودمان تخریب کنیم و کنده‌کاری را انجام دهیم تا هزینه تخریب کاشی‌های قبلی را پرداخت نکنیم. از دیگر مواردی که دررابطه‌با نوسازی حمام مهم است محیا کردن همه مواد لازم است. بهتر است سیمان و تمامی مصالح دیگر آماده باشد زیرا هرچقدر محیا کردن این مصالح در زمان نوسازی حمام بیشتر طول بکشد مطمئناً دستمزد بنا و استادکار نیز بیشتر خواهد شد.

از دیگر مسائلی که اهمیت فراوانی دارد. اگر لوله‌کشی و آب‌رسانی به صورت مشترک باشد هماهنگی با همسایه‌ها و بستن شیرفلکه اصلی ضروری است. عایق‌بندی و جلوگیری از رطوبت یکی از مهم‌تر مسائلی است که باید به آن پرداخت که ممکن است در آینده ضررهای جبران نشدنی را وارد کند.

نتیجه‌گیری

برای نوسازی حمام بهتر است قبل نوسازی با نصاب مربوطه مشورت کنیم. از هزینه‌های بیهوده و زیاد مانند تعویض شیرآلات گران خودداری کنیم. خلاقیت و ایده خرج دهیم به‌عنوان‌مثال استفاده از گیاهان که هزینه بر نیست و زیبا هستند. قبل از آمدن نصاب همه مصالح را محیا کنیم که وقت زیادی گرفته نشود و با نوسازی هزینه بر نشود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *