بلاگ

حمام شيشه اي چيست؟

از آن جایی که در منازل کوچک و جدید امروزی متراژ کمی را به حمام و سرویس بهداشتی اختصاص می دهند و اکثر اوقات نیز یک فضای سربسته مشترک برای دوش و سرویس بهداشتی وجود دارد، لذا طرح استفاده از حمام های شیشه ای جهت دکوراسیون داخلی این فضا ابداع شد که علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری آن، کار جداسازی فضا های بین حمام و سرویس بهداشتی را نیز انجام دهد.

حمام شیشه ای در حقیقت یک اتاقک شیشه ای است که در اطراف دوش حمام شما قرار می گیرد و با توجه به ابعاد آن مکان می تواند مدل های مختلفی ساخته و اجرا گردد.

یکی از مزیت های اقتصادی این نوع حمام ها قیمت مناسب آن ها نسبت به ساخت حمام با مصالح ساختمانی می باشد.

این مدل حمام از متریال شیشه سکوریت ساخته می شود. این نوع شیشه در ضخامت های 6 الی 10 میلی متر تولید می شود و از مقاومت و ایمنی بالایی در مقابل ضربه، فشار و حرارت برخوردار است و در صورت شکسته شدن به قطعات ریز و برنده خرد نمی شود.

شیشه های این حمام می تواند از نوع شیشه های مات یا شفاف باشد. انتخاب آن بر اساس سلیقه مشتری انجام می شود. بعضی افراد از شیشه های سکوریت لمینت رنگی و برخی دیگر شفاف انتخاب می کنند. شیشه ها را در زمان نصب با یراق آلاتی از جنس استیل ضد زنگ به هم وصل می کنند.

 استفاده از استیل 304 در یراق آلات حمام شیشه ای باعث می شود تا این نوع یراق آلات سال های زیاد بدون خوردگی و کدر شدن رنگ کار کنند. یراق آلات برای اتصال شیشه ها به هم و شیشه ها به دیوار و یا نصب دستگیره برای باز و بستن درب کابین استفاده می شوند.

البته قبل از نصب به کمک دستگاه سی ان سی جای یراق آلات مانند لوله و دستگیره و دیگر اتصالات کار گذاشته می شود.

روش نصب  و اجرای حمام شیشه ای

شیشه های حمام به دو روش لولایی و ریلی قابل نصب هستند. جهت نصب حمام شیشه ای ابتدا باید ابعاد را اندازه گیری کرد. قبل از آن شما می توانید با ارسال عکسی از محل ساخت این نوع حمام به کارشناسان ما، اطلاعات کافی در زمینه نوع مناسب حمام شیشه ای شما، سایز و طرح های گوناگون دریافت کنید.

قبل از نصب و اجرای این نوع حمام اقدامات ذیل باید توسط شما انجام شده باشد:

  • کف فضای حمام باید عایق کاری شده باشد.
  • دیوارها باید کاشی کاری شده یا شیشه ای باشند.
  • کابین دوش به بیرون ساختمان دید نداشته باشد.
  • کف حمام 5 سانتی متر بالاتر از کف اتاق خواب باشد.
  • مانند حمام های معمولی دارای لوله کشی فاضلاب، لوله کشی آب سرد و گرم و تهویه باشد.

حمام های شیشه ای خود بر دو نوع فریم دار و بدون فریم تقسیم بندی می شوند. در حمام شیشه ای فریم دار، به دلیل فریم دار بودن شیشه ها، در هنگام نصب به طور کامل آب ‌بندی می شوند و هیچ آبی به خارج از محدوده راه پیدا نمی کند. در حالی که در حمام های شیشه ای بدون فریم به علت فقدان وجود فریم در شیشه ها جهت جلوگیری از نشت آب به قسمت های دیگر، تعبیه یک سکو یا لبه سنگی یا سرامیکی الزامی است.

حمام های شیشه ای فریم دار خود بر دو نوع است، درب های ریلی و درب های کشویی. البته این دو نوع تفاوت چندانی با هم ندارند. بیشترین تفاوت آن ها در یراق آلات شیشه ها است. یراق آلات آن ها به همراه یک تسمه بلند به رنگ نقره ای ، مشکی و یا طلایی و مات هستند که همه از جنس استنلس استیل 304 ساخته شده اند.

حمام شیشه ای با یراق آلات استیل به راحتی در هر جایی از اتاق قابل نصب هستند. به طوری که آن ها آب بندی کامل می شوند و هیچ رطوبتی نمی تواند به بیرون از دیواره ها نفوذ کند.

 استفاده از متریال استیل ضد زنگ در یراق الات از جمله دستگیره ها سبب می شود که هیچ رسوبی نتواند در روی آن ها باقی بماند و رنگ براق و طلایی آنها به هیچ عنوان محو و کدر نمی شود. همچنین خاصیت ضد زنگ بودن در یراق آلات باعث عدم خوردگی آن ها خواهد شد.

اجزای تشکیل دهنده حمام شیشه ای

بیشترین کاربرد را در بین شیشه‌ های نشکن، شیشه‌ های سکوریت و لمینت دارند. شیشه‌ های سکوریت در ضخامت ‌های مختلف از 4 میلی متر گرفته تا 20 میلی متر و در رنگ ‌های گوناگون ساده، دودی، مشکی و برنزی تولید می شوند. همچنین با کیفیت ‌های متفاوت شیت، فلوت، کلیر، کریستال و سوپر کلیر و به صورت شفاف، مات کامل سند بلاست و مات طرح دار سند بلاست و ساتینا تولید می شوند.

تولید شیشه سکوریت در کارخانه ‌های ایران با کیفیت بالا انجام می شود و مشکلات شیت بودن یا نا مرغوب بودن آن ها بر طرف گردیده است. کارخانجات تولیدی مادر، همیشه سعی دارند کیفیت خود را ارتقاء دهند و این امر به کیفیت حمام های شیشه ای تولیدی ما نیز کمک می کند.

شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه خام با همان ضخامت، در مقابل شکستن مقاومت بیشتری دارد. در حدی که می ‌توان گفت مقاومت مکانیکی آن بیشتر از ۵ برابر شیشه خام است. در صورت شکستن شیشه سکوریت، شیشه به قطعات کوچک با لبه‌ های صیقلی خرد می‌شود که این قطعات قدرت برش نداشته و این امر خطر آسیب دیدن و برندگی شیشه های سکوریت را کاهش می‌دهد.

مهمترین اتصال در تولید پارتیشن های حمام شیشه ای پایه اسپیگوت یا همان پایه شیشه خور استیل است که به نوعی تنها اتصال بین پنل های شیشه ای می باشد که جهت حفظ و نگهداری وزن و زاویه مختلف پنل های شیشه ای حمام استفاده می گردد. پایه های شیشه خور نیز از متریال استنلس استیل تولید می شوند و تمیزکاری آسان دارند، ضد زنگ بوده و در مقابل مواد شوینده و سایر خورنده ها مقاومت بالایی دارند و ظاهر براق و یک دست آلیاژ آن ها ماندگاری طولانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *