بلاگ

چگونه شیشه‌های کابین دوش را تمیز کنیم؟

چگونه شیشه‌های کابین دوش را تمیز کنیم؟

معرفی کابین دوش

کابین دوش یک محفظه شیشه‌ای است که از یک سینی بزرگ و نیز چند پنل ساخته شده که می‌توان گفت سینی آن برای کف کابین می­باشد. در نظر داشت که داخل کابین دوش ضد آب است و آب به خارج از آن نمی­رود. برای کسانی که توالت و حمام منزل آنها در یک فضا است، استفاده از کابین دوش بسیار مناسب است زیرا این کابین دوش فضا حمام را تقسیم می­کنند. در نظر داشت که افرادی که به دکوراسیون مدرن علاقه دارند می­توانند از این کابین دوش شیشه‌ای به جای وان استفاده کنند. کابین دوش دارای انواع مختلفی است اما در بین آنها فریم لس طرفدار بیشتری دارد این نوع کابین برای برای هم سبک‌های دکوراسیون مدرن و هم کلاسیک بسیار مناسب می­باشند. کابین‌های موجود در بازار را می‌توان به دو نوع معمولی و هوشمند تقسیم کرد. کابین دوش معمولی فقط یک اتاقک شیشه‌ای است که حمام را از قسمت‌های دیگر منزل جدا می­کند. در مورد کابین هوشمند می‌توان گفت که دارای نمایشگر الکترونیکی و نیز سیستم گرمایشی است. باید گفت همان طور که معلوم است قیمت کابین هوشمند از کابین معمولی با توجه به داشتن ویژگی‌های بیشتر، بالاتر است.  

ساختار کابین دوش

کابین دوش دست ساز:

 این نوع کابین توسط فرد با استفاده از شیشه‌های نشکن ساخته می­شود و نیز در محل معلوم نصب خواهند شد. این نوع کابین دارای قیمت مناسبی است به همین علت مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در نظر داشته باشید که این نوع کابین بدون هیچ تجهیزات و یا امکاناتی است و فقط یک ظاهر معمولی دارد پس برای افرادی که به دنبال طراحی لوکس و مدرن هستند به درد نخواهند خورد.

-کابین دوش پیش ساخته معمولی:

 این نوع کابین دارای ابعاد و اندازه‌های متفاوتی است که در کارخانه تولید می­شوند. این نوع کابین دارای قاب فلزی است که شیشه‌ها را می­پوشاند و این تنها تفاوت کابین دوش پیش ساخته معمولی با کابین دوش دست ساز است پس می‌توان گفت که این نوع هم دارای ظاهری ساده می­باشد.

– کابین دوش پیش ساخته پیشرفته:

برای ساخت کابین دوش پیش ساخته پیشرفته از به‌روزترین تکنولوژی و نیز امکانات استفاده شده است. این کابین دارای نمایشگر دیجیتال، مجهز به سیستم گرم کننده کف کابین، دوش هوشمند، سنسورهای حرارتی و نیز رطوبتی و همچنین سیستم‌های هشداردهنده می­باشد. برای افرادی که حساسیت زیادی را برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی دارند این نوع کابین بسیار مناسب بوده و پیشنهاد می­شود. این کابین از زیبایی بالایی برخوردار است.

نحوه تمیز کردن شیشه کابین دوش

ابتدا در نظر داشته باشید که در صورت انباشته شدن آب سخت و نیز صابون بر روی شیشه کابین، ممکن است لکه‌هایی که ایجاد شده‌اند به صورت دائم بمانند و پاک نشوند. پس بهتر است پس از هر بار حمام سطوح شیشه را تمیز کنید. برای تمیز کردن شیشه کابین دوش می‌توان از شیشه روب که یک وسیله دارای سر لاستیکی است و نیز پارچه میکروفایبر استفاده کنید. همچنین بعد از این مرحله می‌توانید از شوینده روزانه نیز استفاده کنید. برای تمیز کردن عمیق شیشه کابین دوش می‌توانید از شوینده‌های بسیار قوی استفاده کنید. این شوینده‌ها دارای موارد بسیار قوی‌اند که برای پوست ضرر دارند پس باید برای استفاده از این محصولات حتماً از دستکش استفاده کنید. از دیگر موارد لازم برای پاک کردن شیشه کابین دوش می‌توان به پودرهای شوینده اشاره کرد. برای استفاده از این نوع پودرها باید سطح شیشه را خیس کنید سپس پودر را روی یک اسفنج غیر ساینده بپاشید و سپس شیشه را تمیز کنید. بعد از این مرحله شیشه را با آب گرم و یا سرکه بشورید و سپس با استفاده از شیشه روب شیشه را تمیز کنید.

مزایای استفاده از کابین دوش

– سبب جداسازی قسمت دوش از سایر بخش‌های حمام می­شود: استفاده از کابین باعث می­شود که آب و مواد شوینده به وسیله درپوش موجود در کف کابین به فاضلاب منتقل شوند و از ورود این مواد به بخش‌های دیگر جلوگیری می­کند.

– استفاده از کابین دوش از اتلاف انرژی جلوگیری می­کند: در صورت وجود یک فضا کوچک حمام زودتر و سریع‌تر گرم می­شود و می‌توان گفت که از اتلاف انرژی گرمایشی جلوگیری می­شود. همچنین سبب عدم هدر رفتن آب که برای به وجود آوردن بخار می­شود، شده و همچنین این کابین از بیرون رفتن گرما جلوگیری می­کند.

-استفاده از کابین دوش باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل بهداشتی می­شود: در صورت وجود رطوبت، امکان آسیب رسیدن به تجهیزات بهداشتی بیشتر می­شود. رطوبت در گذشت زمان باعث خراب شدن و نیز آسیب رسیدن به شیرآلات و درب حمام می­شود. کابین دوش از ورود بخار آب به بخش‌های حمام شده و درنتیجه از آسیب رسیدن به تجهیزات بهداشتی جلوگیری می­کند.

نتیجه گیری

استفاده از کابین دوش سبب جلوگیری از اتلاف اب و نیز انرژی گرمایشی می­شود همچنین می‌توان گفت که این کابین دوش‌ها باعث تقسیم محل دوش گیری با سایر قسمت‌های حمام شده و نیز افراد با توجه به بودجه خود می‌توانند نوع مناسب را انتحاب و آن را نصب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *