بلاگ

چه کابین دوشی برای حمام من مناسبه؟

شاید شما هم جز افرادی باشید که به دنبال مهیا کردن کابین دوش مناسب برای حمام خود می‌باشند. هنگامی که شما به بازار می‌روید شاید کابین دوش‌هایی را ببینید که خارجی باشند و ابعاد مشخص داشته باشند و استاندارد باشند؛ اما شما باید این را در نظر بگیرید که آیا ابعاد آن مناسب حمام شما می‌باشد؟

بهترین مکان برای خرید کابین دوش حمام

همان‌طور که در بالاتر گفته شد شاید اکثر شما به مغازه‌های مختلف برای خرید کابین دوش حمام رفته باشید و هزینه بالایی پرداخت کرده‌اید و خسته شدید. بهترین کار برای خرید کابین دوش مناسب رفتن به خود کارخانه یا شرکت یا تولیدی ساخت کابین دوش حمام است. شما در آن جا می‌توانید علاوه بر مشاوره با کارشناسان می‌توانید کابین دوش مناسب حمام خود را با ابعاد دلخواه و شکل و طرح دلخواه خود در اختیار داشته باشید. البته که مغازه‌هایی در سطح کشور می‌باشند که کابین دوش مناسب حمام شما را سفارش می‌دهند.

کابین دوش‌های استاندارد

علاوه بر اینکه می‌توان کابین دوشی با ابعاد دلخواه داشت؛ کابین دوش‌های استاندارد هم نیز وجود دارند که ابعاد آن ها به طور معمول بسته به زیردوشی مشخص می‌شوند. ابعادی که نسبت به زیردوشی‌های ایران مناسب است ابعاد پایین می‌باشد

ابعاد استاندارد کابین دوش

  1. 80 در 80 سانتی متر مربعی
  2. 90 در 90 سانتی متر مربعی 
  3. 100 در 100 سانتی متر مربعی
  4. 90 در 90 سانتی متر گرد
  5. 100 در 100 سانتی متر گرد
  6. 100 در 80 سانتی متر مستطیلی
  7. 120 در 80 سانتی متر مستطیلی
  8. 120 در 90 سانتی متر مستطیلی   

ارتفاع استاندارد کابین دوش

ارتفاع استاندارد کابین دوش حمام مناسب 2 متر می‌باشد. اگر این ارتفاع کاهش پیدا کند به دلیل اینکه دوش در بالای کابین قرار می‌گیرد باعث می‌شود که آب به بیرون از کابین پاشیده شود و این امر باعث افت کارایی لازمه در کابین دوش خواهد شد. اگر این ارتفاع افزایش پیدا کند باعث می‌شود شیشه بیشتری استفاده شود و وزن کابین دوش بالاتر رفته و به همین دلیل فشار زیادی روی چرخ‌ها وارد می‌شود و عمر کابین دوش پایین‌تر می‌آید.

زیر دوشی

زیر دوش‌ها دارای صفحه پلاستیکی یا سرامیکی هستند که صفحه پلاستیکی آنها از ورق‌های پلیمری ABS با روکش رزین اکریلیک می‌باشد. زیر دوش‌ها را در کف حمام نصب می‌کنند که این امر باعث شده آب از محدود دوش خارج نشود و آب بندی و مکش آب انجام شود.

انواع کابین دوش

کابین دوش‌های حمام دو نوع می‌باشند که برای انتخاب کابین دوش مناسب حمام و سلیقه خود باید این کابین دوش‌ها و نحوه عملکرد آنها را بشناسید.

  1. اتاق دوش

این کابین دوش حمام همان‌طور که از اسم آن ها پیداست فضایی شبیه به اتاق هستند که دارای تجهیزاتی به‌مانند جکوزی و زیر دوشی و وان و دوش و … می‌باشند. این کابین دوش‌ها در مکانی به غیر از حمام شما نصب می‌شود تا فضایی جدا از حمام را برای استحمام پدید بیاورد.

این کابین دوش را در اطراف دوش حمام نصب‌کرده که مانع خیس شدن و کثیف شدن حمام می‌شود. با نصب این کابین دوش‌ها قسمت‌های دیگر حمام نقش رخت‌کن را خواهد داشت. کابین‌های دور دوشی را معمولاً بر روی جکوزی و وان و زیردوشی و سکو و کف حمام و … نصب می‌کنند. دور دوشی‌ها باعث گرم شدن و گرم نگه داشتن فضای اطراف دوش می‌شوند.

قیمت کابین دوش

قیمت انواع کابین دوش‌ها مبلغی بین 3 میلیون تا 15 میلیون می‌باشد البته از این قیمت‌ها نیز بالاتر وجود دارد ولی قیمت متداول بین 3 تا 15 میلیون است. کابین دوش‌ها بیشتر قیمت آن ها مربوط به ابعاد کابین دوش حمام می‌باشد. ابعاد استاندارد یک کابین دوش مناسب معمولاً بین 4 تا 5 مترمربع می‌باشد که قیمت این کابین دوش‌ها مبلغی بین 5 تا 10 میلیون می‌باشد حال اگر شما از شیشه سکوریت ساده و کابین دوش‌های فریم دار با فریم سفید استفاده کنید این مبلغ به پایین‌ترین حد ممکن خواهد رسید ولی اگر از ساتینا یا شیشه‌های رنگی استفاده کنید این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

دیگر چیزی که شاید نگاه زیادی به آن نداشته باشیم نحوه چیدمان وسایل داخل حمام می‌باشد که هرچه این نوع چیدمان فضای بازتری در اختیار بگذارد مطمئناً می‌توان کابین دوش مناسب‌تر و با ابعاد دل بخواه تری انتخاب کرد. 

نتیجه گیری

در آخر اگر بخواهیم یک نتیجه گیری داشته باشیم بهتر است برای خرید به خود تولیدی و کارخانه برویم تا اینکه به مغازه‌ها در بازار برویم و به نوع حمام و سلیقه خود در انتخاب کابین دوش حمام مناسب دقت کنیم و نوع کابین دوش مناسب (دور دوشی یا اتاق دوش) را انتخاب کنیم. در آخر به زیردوشی حمام دقت داشته باشیم چون ابعاد کابین دوش بسته به زیردوشی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *