بلاگ

عوامل موثر بر قیمت کابین دوش

کابین دوش یک گزینه مناسب هم برای حمام های بزرگ و هم برای حمام های کوچک است. با استفاده از کابین، دیگر آب و رطوبتی ناشی از دوش گرفتن به فضاهای دیگر حمام پاشیده نمی شود و شما می توانید از اشیاء و لوازمی که در برابر رطوبت مقاوم نیستند ولی علاقه دارید که ان ها را در حمام خود داشته باشید، استفاده کنید. مثلاً آن دسته از افرادی که مایل هستند از کمد و روشویی چوبی داخل حمام خود استفاده کنند ولی نگران از بین رفتن زود هنگام آنها در محیط مرطوب حمام هستند، می توانند با استفاده از یک کابین دوش زیبا و همچنین بهره وری از یک سیستم تهویه مناسب با خیالی آسوده سالیان سال از کمد و کابینت های چوبی خود در داخل حمام بهره ببرند.

حالا در مقوله عوامل موثر بر قیمت کابین های دوش باید بگوییم که سه عامل زیر بر این قیمت تاثیر گذار هستند:

  1. میزان فضا:

یکی از مهمترین فاکتورهای قیمت کابین های دوش، متراژ حمام شما است. به همین دلیل باید با  دقت بسیار زیاد، اندازه کابین را انتخاب کنید تا استفاده از دیگر فضاهای حمام با سختی روبه رو نشود دسترسی آن ها به راحتی صورت پذیرد.

  • محل قرار گیری کابین:

 مناسب ترین محل جهت قرار دهی کابین، محلی است که دوش حمام در آن واقع است. زیرا دیگر نیازی به لوله کشی و بازسازی فضا جهت نصب کابین نیست. اما اگر همچنان قصد دارید کابین را در محل دیگری قرار دهید، حتماً به محل لوله کشی و خروج آب فاضلاب دقت کنید تا در هنگام نصب دچار مشکل نشوید.

در هر صورت محل قرار گیری کابین و الزاماتی که هنگام نصب از ما خواهد گرفت، در تعیین قیمت نهایی آن تاثیر دارد.

  • نوع کاربری:

انتظاری که از یک کابین دوش دارید، در قیمت آن موثر است. کابین های دوش در انواع متنوعی طراحی و تولید می شوند. کابینت دوش، دوردوشی با زیردوشی، دوردوشی بدون زیردوشی و جکوزی از جمله انواعی هستند که شما می توانید بر حسب نیاز و علاقمندی خود هر کدام را انتخاب نمایید. همچنین امکان خرید یک کابین دوش با امکانات جانبی نیز وجود دارد. یعنی می توانید از یک کابین مجهز به امکانات بیشتر استفاده کنید. مثلاً کابین دوش به همراه با ماساژور و یا کابین مجهز به جکوزی می تواند علاوه بر دوش گرفتن معمولی برای شما خدمات دیگری را نیز انجام دهد.

  • جنس شیر آلات و متریال آن و یراق آلات و دستگیره ها:

مسلم است که هرچه جنس شیر آلات و یراق آلات و دستگیره های به کار رفته در حمام شیشه ای شما از متریال بهتر و مقاوم تری و از برند معتبرتری تهیه شده باشد، عمر مفید آن بیشتر شده و قیمت نهایی آن نیز بالاتر می رود.

جهت بازتر شدن اذهان شما خوانندگان محترم نسبت به قیمت این محصول، باید بگوییم که قیمت یک عدد کابین دوش بدون زیر دوشی از  هشتصد هزار تومان تا 4 میلیون تومان متغیر است که به طور میانگین قیمت سه میلیون تومان در منازل استفاده می شود.

نکات قابل توجه در مورد انتخاب جزئیات کابین دوش

در انتخاب و خرید کابین های دوش یکسری جزئیاتی وجود دارد که آن ها در تعیین قیمت نهایی این محصول تاثیر مستقیمی می گذارند. در زیر به صورت لیست وار به شرح این جزئیات و نکات مورد توجه آن ها می پردازیم.

  • دقت داشته باشید که جهت انتخاب درب کابین های حمام خود، اگر فضای حمام تان کوچک است می توانید از درب های کشویی یا تاشو برای کابین خود استفاده کنید.
  • به دلیل قرار گیری مستقیم و مداوم کابین در معرض آب، امکان از بین رفتن یراق آلات آن وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از برندهای معتبر ضمانت نامه دار، در این زمینه استفاده کنید تا با خرابی زودتر از موعد تجهیزات خود روبرو نشوید.
  • دقت کنید از فروشگاهی خرید کنید که علاوه بر ضمانت نامه از خدمات پس از فروش مناسب نیز برخوردار باشد.
  • بهتر است وظیفه نصب کابین دوش را به شرکت فروشنده واگذار نمایید تا ضمن نصب مطمئن و کارآمد کابین از تضمین خدمات پس از فروش فروشگاه نیز بهره مند گردید.
  • بعد از تحویل و نصب کابین، آن را با دقت بررسی نمایید تا از سلامت کابین و نصب صحیح آن مطمئن شوید.
  • اگر تمایل دارید به حمام خود زیبایی خاص بدهید و یا از دید مستقیم کابین جلوگیری نمایید، می توانید از شیشه های مشجر با طرح های خاص برای پنل و درب کابین استفاده کنید.
  • لازم به ذکر است که ضخامت شیشه پنل و درب کابینبر روی قیمت آن تاثیر زیادی ندارد.
  • استاندارد دوردوشی، شیشه با ضخامت 6 میلی متر است و ضخامت های بیشتر یا کمتر مخصوص حمام شیشه ای نمی باشد. زیرا ضخامت بیشتر از این حد موجب سنگین تر شدن غیر نرمال درب و استهلاک بیشتر آن می گردد.
  • از جمله درهای پر کاربرد برای کابین ها، درهای کشویی، درهای محوری یا لولایی و درهای تاشو  هستند که بهتر است با توجه به محدودیت فضای حمام خود و نظر کارشناسان این امر یکی را انتخاب کنید.
  • کابین هایی که لبه های شیشه ای آن قاب دارد، مقاوم تر هستند و آسیب کمتری می بینند. به علاوه قاب، زیبایی بیشتری نیز به کابین می دهد. همچنین کابین قاب دار از نظر آب بندی نیز بهتر عمل می کرده و در صورت نصب صحیح به هیچ وجه آب بیرون نمی ریزد.

در پایان باید بدانید که یکی از مهم‌ترین اجزای یک حمام شیشه ای استاندارد زیر پایی دوش است. زیر دوشى همان قسمتی است که زیر پاها قرار مى‌گیرد و در واقع قسمت کف حمام محسوب می گردد. در صورتی که بخواهید از این زیرپایی نیز در داخل کابین خود استفاده نمایید، جنس مواد اولیه آن باید اکرلیک در نظر گرفته شود تا از مشکل زرد شدن زود هنگام آن جلوگیری گردد و همچنین نسبت به وزن افراد سنگین وزن نیز مقاوم بوده و شست و شوی آسان نیز داشته باشد.

متاسفانه استفاده از ورق پی وی سی یا فایبر گلاس به جای اکرلیک این مشکلات را در پی دارد و سبب از بین رفتن اعتماد مشتریان به این محصول می گردد.

همچنین کف کابین باید به ‌شیوه‌ ای ساخته شده باشد که آب به طور صحیح و راحت‌ به راه آب خروجی هدایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *