بلاگ

شيشه دور دوشي و کاربرد آن در حمام

در ابتدا به تعریف عبارت شیشه دور دوشی می پردازیم. کابین حمام یا همان محفظه شیشه ای و کمد مانند که اطراف دوش قرار می گیرد و محدوده دوش آب را از قسمت های دیگر حمام جدا می سازد، به دور دوشی معروف است.

در سال های اخیر از شیشه سکوریت در منازل جهت محدود ساختن فضای دوش استفاده می‌شود. از این رو یکی از کاربرد های شیشه دور دوشی جلوگیری از پاشش آب در زمان استحمام به سایر فضاهای داخلی حمام است. همچنین کابین های دوش شیشه‌ای باعث ایجاد نظم در حمام و سرویس بهداشتی شما می گردد و می توان از یک فضای محدود به روش هوشمندانه و مقرون به صرفه تر استفاده کرد. همچنین شیشه دور دوشی راحت تر و سریعتر تمیز می شود و از نظر زیبایی و ماندگاری بهتر از حمام های سبک قدیم است. در ادامه کاربرد های دیگر دور دوشی در حمام را لیست کرده ایم.

  1. جدا کردن قسمت حمام از دستشویی

امروزه در اکثر آپارتمان های کوچک، حمام و دستشویی با هم در یک فضا قرار گرفته اند. این خود یک مشکل برای اهالی منزل ایجاد می کرد و آن این بود که زمانی که کسی در حال دوش گرفتن بود، باقی اهالی خانه برای استفاده از دستشویی مجبور بودند صبر کنند. بیشترین کاربرد این کابین ها در جهت رفع همین معضل است. شما در این گونه موارد به راحتی می توانید به کمک نمونه های شیشه مات این دور دوشی ها ، فضای دور دوش را از باقی سرویس بهداشتی جداسازی کنید.

  • جهت جلوگیری از رطوبت زدگی

نم زدگی، پوسیدگی وسایل چوبی، شوره زدن کاشی ها و رطوبت زدن گچ و رنگ سقف، مسائلی است که تقریباً در تمام حمام های سبک قدیم وجود دارد. البته این یک مساله کاملاً طبیعی است چون اگر در حمام بخار آب وجود نداشته باشد آنجا بسیار سرد خواهد شد. ولی خوشبختانه راه حلی برای جلوگیری از نم زدگی حمام وجود دارد و آن استفاده از همین شیشه دور دوشی است. این کابین ها یک فضای بسته دور دوش ایجاد می کنند که مانع از عبور بخار آب می شوند. در نتیجه رطوبت حمام به حداقل می رسد.

  • کاربرد در حمام های بزرگ

اگر حمام شما بزرگ باشد، مجبور می شوید برای یک دوش کوتاه تمام فضای حمام را از بخار آب پر کنید تا سردتان نشود. همچنین ممکن است در زمان شست و شو زیر دوش، آب و کف زیادی از سر و بدن شما به اطراف پاشیده می شود. در این حالت بهتر است با استفاده از شیشه دور دوشی ، فضای دوش را از حمام جدا کنید تا کل حمام خیس و کفی نشود. تمیز کردن جداره های حمام شیشه ای نیز بسیار راحت است و با یک آب کشی سریع تمیز می شود .

  • استفاده در حمام های سرد

اگر در شهری سردسیر زندگی می کنید و یا حمام شما به خوبی ایزوله نباشد، در این حالت حمام به سختی گرم می شود و ممکن است مجبور به تحمل آب داغ برای گرم کردن خود باشید. اگر حمام سرد هم باشد، به علت خیس بودن بدن و رطوبت حمام، ممکن است دچار لرز و سرما خوردگی شوید. البته می توان از هیتر های پر مصرف برای گرم کردن حمام استفاده کرد ولی این کار بسیار پر هزینه است. بهترین راه حل، نصب شیشه دور دوشی است. این کابین های شیشه ای بخار آب و گرما را در داخل خود به خوبی حفظ می کنند و یک محیط کوچک و گرم برای دوش گرفتن شما مهیا می کنند.

  • اشغال کردن فضای کمتر برای قسمت حمام

بزرگترین امتیاز شیشه دور دوشی اشغال کردن کمتر فضا در حمام توسط آنها است. این درب ها چون به صورت کشویی یا ریلی باز می شوند، در نتیجه فضای اطراف خود را درگیر نمی کنند. در حدی که شما می توانید تا پنج سانتی متری درب حمام وسایل خود را به راحتی قرار دهید. این در حالی است که برای باز شدن درب های قدیمی که به صورت نود درجه باز می شدند حداقل بین ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر فضای خالی نیاز است تا در کاملاً باز شود.

انواع شیشه دور دوشی

لازم به ذکر است که بر روی شیشه های دور دوشی می توانید با دستگاه های مخصوص، طرح مورد نظر را حکاکی کنید تا درب حالت تزیینی پیدا کند و هم از حالت سادگی و معمولی در بیاید. برای آن دسته از عزیزانی که نگران دید پشت شیشه هستند، این کار شیشه ها را هم مات می کند.

شیشه دور دوشی حمام به دو صورت ذیل وجود دارد:

  1. دور دوشی بدون فریم یا فریم لس

دور دوشی فریم لس از شیشه سکوریت ده میلی متری ساخته شده است و اجرای آن به دو صورت کشویی و لولایی می باشد. از مزیت های دیگر آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • نمای زیبا و جذاب تر و مقاومت بالا
  • جدید ترین نوع شیشه دور دوشی
  • قابلیت نصب در همه ابعاد و طرح های متنوع
  • دور دوشی فریم دار:

دور دوشی فریم دار نیز از  همان شیشه سکوریت با ضخامت ده میلی متر ساخته می شود، با این تفاوت که یراق آلات آن ضد زنگ و مقاوم در برابر اکسید شدن است. این پارتیشن ها به صورت ریلی و لولایی نصب و اجرا می شوند. از امتیازات دیگر این نوع دور دوشی ها می توان موارد ذیل را برشمرد:

  • کاهش فضای اشغال شده
  • پروفیل هایی که با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشیده شده
  • اجرا به صورت ریلی و لولایی
  • دارای انواع درب شیشه ای دور دوشی با فریم استیل

در اینجا به چند نکته جهت نصب شیشه های دوردوشی و کابین شیشه ای اشاره می کنیم:

  • استفاده از یراق آلات استنلس استیل
  • انتخاب نوع درب شیشه ای متناسب با فضا
  • شیشه های برجسته و طراحی شده جهت تزیین و زیبایی بیشتر
  • استفاده از شیشه نشکن، استاندارد و با کیفیت

نوع دیگری از دور دوشی حمام وجود دارندکه به صورت کنج قرار می گیرند. این مدل را نیز به دو صورت می توان نصب کرد.

1-کنج: اغلب در ابعاد ۹۰ در۹۰ سانتی متر یا ۱۰۰در۱۰۰ سانتی متر اجرا می شود. در این مدل یک ضلع به صورت ثابت است و ضلع دیگر به صورت درب بازشو ۹۰ درجه اجرا می شود.

2- مدل دوم: سیستم کاملاً ریلی در دو ضلع اجرا می شود و درب ها از کنج به طرفین باز شوند. این مدل به علت کمبود فضا در حمام های امروزی، بیشتر از مدل اول مورد استفاده قرار می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *