لیست محصولات

سقف کاذب شیشه‌ ای

طراحان امروزی اهمیت ویژه‌ای برای سقف کاذب قائل هستند. سقف‌های کاذب محلی برای عبور تأسیسات هستند که دسترسی به آن‌ها بسیار مهم است. این سقف‌ها محلی برای نورپردازی نیز به حساب می‌آیند که اهمیت آن‌ها را دو چندان می‌کند.

امروزه با توجه به نیاز بازار، سقف‌های کاذب با پوشش طلق (پلکسی گلاس ـ پلی کربنات)، پی وی سی، آلومینیوم و گچ در بین مردم و طراحان و سازندگان ساختمان دارای محبوبیت بیشتری می‌باشند. البته سقف‌های کاذب با متریال‌های دیگری نظیر چوب، شیشه، پارچه‌های کشسان و … نیز ساخته می‌شوند.

سقف‌های کاذب از نظر نورپردازی به دو دسته دکوراتیو و غیر دکوراتیو تقسیم‌بندی می‌شوند که در این بین، سقف‌های کاذب دکوراتیو با نورپردازی‌های خاص پرطرفدارتر هستند. از سقف‌های کاذب می‌توان در مکان‌های مختلف مانند سرویس بهداشتی، حمام، اداره، آشپزخانه، نورگیر (پاسیو و حیاط خلوت)، استخر، لابی، تالار و … استفاده نمود. متریال به کار برده شده در سقف کاذب در هر مکان با توجه به شرایط آن مکان و ویژگی‌های آن متریال تعیین می‌شود. بنابراین، امکان استفاده از هر پوششی در هر مکانی وجود ندارد.

سقف‌های کاذب از نظر شیوه اجرا با توجه به متریال به کار برده شده در آن‌ها به دو دسته یکپارچه و شبکه‌ای (مشبک) طبقه‌بندی می‌شوند. سقف‌های شبکه‌ای معمولاً به صورت شبکه‌های مربعی 60 در 60 سانتیمتر اجرا می‌گردند. البته بیشتر سقف‌های کاذب به صورت شبکه‌ای اجرا می‌شوند.

در ادامه می‌خواهیم درباره سقف‌های کاذب شیشه‌ای صحبت کنیم که به جرئت می‌توان گفت زیباترین نوع سقف کاذب است.

ویژگی‌ها و موارد کاربرد سقف‌های کاذب شیشه‌ای

همان طور که گفته شد، سقف کاذب شیشه‌ای زیباترین نوع سقف کاذب است؛ ولی امکان استفاده از آن در هر مکانی وجود ندارد. مثلاً در محیط‌های سر باز امکان استفاده از این نوع سقف کاذب وجود ندارد؛ چرا که نمی‌تواند از ورود اشعه ماوراء بنفش به محیط جلوگیری کند، گرد و غبار را جذب کرده و پس از چند ماه یا چند سال ظاهر نامناسبی پیدا می‌کند و … . در سقف‌های کاذب شیشه‌ای، از شیشه‌های تزئینی سکوریت به عنوان پوشش سقف استفاده می‌شود. در طراحی و تولید این شیشه‌ها، می‌توان رنگ یا طرح موجود در فضاها را به راحتی بر روی شیشه نیز پیاده کرد و این همان نکته‌ای است که باعث زیبایی فراوان این پوشش شده است. امکان ساخت این شیشه‌ها در ابعاد مختلف وجود دارد؛ چرا که همه مراحل ساخت آن‌ها در داخل کشور انجام می‌شود. وجود طرح‌ها و تکنیک‌های مختلف در طراحی این شیشه‌ها، باعث گشته که هر شخصی با هر سلیقه‌ای بتواند یک نمونه از آن‌ها را برای سقف کاذب خود انتخاب کند.

این شیشه‌ها به دلیل سکوریت بودنشان، از نوع شیشه‌های ایمن بوده و مشکلی برای استفاده ندارند. شیشه به دلیل شفافیتش، قابلیت عبور نور را به راحتی در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم نوردهی مناسبی نیز در فضا داشته باشیم و این موضوع در بسیاری از فضاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در محل‌هایی که نیاز به پوشش کامل فضای پشتی وجود دارد، می‌توان با مات کردن پشت شیشه از این امکان نیز برخوردار شد. کلیه رنگ‌های به کار برده شده بر روی سقف‌های کاذب شیشه‌ای از دکور گرم تا دکور سرد، کاملاً بر روی شیشه تثبیت شده‌اند؛ به گونه‌ای که بر اثر بخار، خراش یا هر نوع شستشویی، مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید و امکان تمیز شدن را به بهترین شکل به مصرف کننده می‌دهند.

این نوع از سقف‌های کاذب به صورت شبکه‌ای و دکوراتیو ساخته می‌شوند. نکته‌ای که در رابطه با شیوه اجرای سقف‌های کاذب شیشه‌ای دارای اهمیت است، این است که ایجاد شبکه‌هایی با ابعاد بزرگتر از 60 در 60 سانتیمتر در این نوع از سقف‌ها بسیار خطرناک می‌باشد؛ چه در هنگام نصب سقف کاذب، چه در هنگام برداشتن شبکه‌ها برای دسترسی به بالای سقف و چه در هنگام هر گونه شکستن احتمالی شیشه‌ها. سقف‌های کاذب شیشه‌ای به گونه‌ای ساخته می‌شوند که طرح‌های آن‌ها در هنگام تاریکی دیده نمی‌شود و با روشن شدن لامپ‌ها، طرح‌های زیبا، هنرمندانه و خارق‌العاده آن‌ها نمایان می‌گردد. از سقف‌های کاذب شیشه‌ای معمولاً در آشپزخانه، لابی، اداره و تالار استفاده می‌شود.

1 دیدگاه در “سقف کاذب شیشه‌ ای

  1. بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *