بلاگ

بهترین گیاهان برای حمام کدامند؟

به دنبال آوردن زندگی و نور به حمام خود هستید؟ می گویند یکی از سخت ترین زوایای خانه برای تزیین حمام است اما ما موافق نیستیم. با انتخاب درست گیاهان مناسب، قادر خواهید بود حمامتان را زیبا و متحول کنید. ما به شما نام 10 گیاه ایده آل برای داشتن در حمام را می دهیم تا زمانی که در کابین دوش هستید با دیدن این منظره احساس آرامش کنید!

بهترین گیاهان برای حمام، گیاهانی هستند که منشأ آنها زیرزمینی استوایی است. زیرا این نوع گیاهان در محیط طبیعی خود با رطوبت بالا و نور کم احاطه شده اند و شرایطی که در حمام ایجاد می شود برای آنها مناسب است.

با قرار دادن این نوع گیاهان در حمام، در حین دوش گرفتن، گیاهان با رطوبت محیطی تغذیه می شوند. برخی از آنها عبارتند از روبان (Chlorophytum comosum)، پوتوس (Epipremnum aureum)، سرخس شمشیری (Nephrolepis)، موی دختر (Adiantum raddianum) …

نکاتی برای نگهداری از گیاهان حمام

تمرینی که اینیگو سگورولا معمولا انجام می دهد و به نظر او واقعاً مفید است، قرار دادن گیاهان با برگ های بزرگ زیر دوش است تا آب بیشتری به آنها بدهد. این یک ترفند بسیار آسان است که این گیاهان داخلی را در شرایط عالی نگه دارید!

گیاهان دوش

علاوه بر تامین تمام رطوبت مورد نیاز آنها، گرد و غباری که در نهایت روی برگ ها جمع می شود، تمیز می شود. ما نباید فراموش کنیم که گیاهان از طریق برگها محیط را از سموم پاک می کنند.

یکی از جنبه های مهم هنگام انتخاب یک گیاه یا گیاه دیگر برای حمام، آگاهی از میزان نوری است که وارد آن می شود. انواعی وجود دارند که نیاز نوری آنها بیشتر از سایرین است و حتی اگر رطوبت کافی برای آنها فراهم شود، رشد نمی کنند.

آبشار کابین

10 گیاه عالی برای حمام

در مرحله بعد، ما به شما خواهیم گفت که چه گیاهانی می توانید در حمام داشته باشید و شرایطی که آنها برای رشد نیاز دارند.

Fitonia گیاهان کوچک برای آپارتمان های کوچک

Fittonia verschaffeltii یا fitonia یک گیاهی است که ارتفاع بسیار کمی دارد، حدود 15 سانتی متر، و برای حمام های کوچک مناسب است. برگ های آن با رگه های رنگی به شکلی دیدنی خودنمایی می کند.

آن را در محلی نزدیک به پنجره یا طاقچه قرار دهید زیرا به مکانی با نور مناسب نیاز دارد اما همیشه از نور مستقیم خورشید به گیاه جلوگیری کنید زیرا آن را می سوزاند.

نیاز به آبیاری مکرر دارد و از رطوبت زیاد محیط جلوگیری می کند.

برگ سرخس موی دوشیزه

Maidenhair یا Adiantum raddianum گیاه ایده آل برای تزئین حمام است. این سرخس به دلیل جثه کوچک و طراوت و شادابی که برگهای آن به برای ما ارمغان می آورد، بسیار محبوب است.

اگر حمام شما دارای نور طبیعی است، مطمئناً پنجره رو به یک پاسیو یا جایی است که نور مستقیم خورشید وارد نمی شود. در این صورت یک موی دوشیزه را در لبه این پنجره قرار دهید و به لطف آبیاری مداوم و رطوبتی که توسط دوش های روزانه فراهم می شود، موی دوشیزه با خوشحالی رشد می کند.

Maidenhair یک سرخس است که نیاز به نور متوسط ​​دارد. بزرگترین دشمن آن، در واقع، نور خورشید مستقیم همراه با کمبود آب است. ولی میتوانید آن را به طور منظم با اسپری اب سیراب کنید.

نوار یا مالامدر

Chlorophytum comosum که با نام‌های روبان، ملامادر یا کمان عشق نیز شناخته می‌شود،این گیاهیست مناسب کسانی که اشنایی کمی با گیاهان دارند .

برای تزئین حمام گیاهانی ایده آل هستند زیرا گیاهانی هستند که رطوبت را جذب می کنند.

اگرچه گیاه عنکبوت ارتباطش با نور خوب است، اما بهتر است آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید تا از سوختن برگ ها جلوگیری شود. رطوبت را دوست دارد، بنابراین توصیه می شود که برگ ها را هر از چند گاهی (به خصوص در تابستان) اسپری کنید. البته مراقب باشید بیشتر از حد ابیاری نکنید، معمولاً یکی از دلایل اصلی مرگ این گیاه اب زیاد است.

Soleirolia soleirolii15 گیاهان کوچک جذاب

Soleirolia soleirolii یا soleirolia یک گیاه کوچک و دارای برگ های بسیار کوچک است.

از نظر رطوبت گیاهی ، زمین باید همیشه مرطوب باشد، فقط در این صورت می توانیم آن رنگ سبز برگ ها را حفظ کنیم.

و برای تزئین پنجره های حمام عالی است.

پوتوس یا پوتوس

پوتو، گیاه حلق آویز گیاهان آویز داخلی

پوتو یا پوتوس (Epipremnum Pinnatum) یک گیاه از جنگل های استوایی با برگ های سبز رنگی با نقاشی های کرم رنگ، بسیار تزئینی است. برای آویزان کردن از سقف حمام عالی است

مراقبت از پوتو بسیار ساده است! حالت ایده آل این است که گیاه را نزدیک پنجره قرار دهید، اما هرگز در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید ( با پرده). اگر شروع به از دست دادن برگ های خود کند، ممکن است نشان دهنده این باشد که نور مورد نیاز خود را دریافت نمی کند.

شمشیر fern Nephrolepis گونه های سرخس

Nephrolepis exaltata که با نام‌های Nephrolepis، سرخس شمشیری، سرخس مجعد نیز شناخته می‌شود، یکی از معروف ترین، جذاب‌ترین و مقاوم‌ترین سرخس‌هایی است که می‌توانیم در خانه‌هایمان داشته کنیم. از آنجایی که ریشه آن خیلی قدرتمند نیست، به گلدان های بزرگ نیز نیاز ندارد.

مانند بسیاری از سرخس ها، مکان های روشن را دوست دارد، اما هرگز نور خورشید را مستقیماً تحمل نمی کند زیرا برگ های جوانش را می سوزاند. تا زمانی که محیط خیلی تاریک نباشد یک نور فیلتر شده برای ان کافی است.. بسترش باید مرطوب نگه داشته شود اما هرگز خیس نشود، بنابراین شرایط حمام برای آنها عالی است.

میخک هوایی

Tillandsia که با نام های تیلاندزیای هوایی، گیاه هوایی یا میخک هوایی شناخته می شود، یک گیاه اپی فیتی است، به این معنا که در زیستگاه طبیعی خود در آغوش گونه های دیگر زندگی می کند. می توانید آن را در حمام روی یک نگهدارنده گیاه قرار دهید تا تزئینی تر شود.

آبیاری این گیاه را می توان به چند روش انجام داد: روش اول استفاده از آب باران است. اگر آب باران در دسترس نباشد، می توان از آب معدنی و به عنوان آخرین راه حل، از آب لوله کشی ولرم استفاده کرد.

این گیاهی است که از ابیاری هر روز به خصوص در تابستان لذت می برد، بنابراین اگر آن را در نزدیکی دوش آویزان کنید، کاملاً رشد می کند.

بامبو خوش شانس

از آنجایی که در ابتدا می توان آن را در آب پرورش داد، طراوت و نور زیادی را به حمام ها می بخشد. علاوه بر این می گویند گیاهی است که در خانه خوش شانسی را به خود جلب می کند، به خصوص اگر هدیه داده شود و چندین ساقه داشته باشد.

توصیه برای نگهداری بامبو لاکی در شرایط عالی این است که آن را در یک محیط روشن قرار دهید.

فیلودندرون

فیلودندرون xanadu

فیلودندرون گیاهی است که با رطوبت محیط و سطح کم نور راحت است، بنابراین حمام مکانی ایده آل برای ان است.

اگر حمام شما خیلی بزرگ نیست، می توانید Philodendron xanadu را انتخاب کنید که بسیار تزئینی با برگ های دندانه دار است،

Philodendron Hope به لطف سایه های چشمگیر برگ هایش گزینه بسیار تزئینی دیگری است.

Scirpus cernuusترکیب با Scirpus

گیاه Scirpus cernuus یا پانک گونه ای نیمه آبی است که در بستر رودخانه ها در تالاب ها می روید . برگ ها بسیار نازک و کشیده هستند و جلوه بسیار تزئینی را ایجاد می کنند.

برای نگهداری باید در یک منطقه معتدل باشد، نه خیلی سرد و نه خیلی مرطوب. برای مناطقی از خانه که مرطوب هستند، مانند حمام، مناسب است، اما باید آن را نزدیک پنجره نور قرار دهید.

اگر می خواهید به فضا جلوه ای جدید ببخشید، این ایده ها را از دست ندهید تا حمام را زیبا کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *