لیست محصولات

کابین دوش | دور دوشی

در گذشته طراحان معمار تنها توجه خود را به حال و پذیرایی معطوف می‌کردند. اما امروزه حمام و سرویس بهداشتی یکی از قسمت‌های مهم دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای محسوب می‌شوند. با توجه به این که امروزه در بسیاری از خانه‌ها حمام و سرویس بهداشتی (توالت فرنگی) در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند، باید به گونه‌ای حمام و سرویس بهداشتی را از یکدیگر جدا کرد. به همین دلیل، از جمله عناصری که امروزه استفاده از آن در حمام‌ها رایج شده است، کابین دوش و دور دوشی است. دوردوشی حمام نوعی از کابین دوش و فضایی اتاق مانند است که در اطراف دوش حمام بر روی سطح زمین، سکو، لبه، زیر دوشی، وان و جکوزی قرار می‌گیرد تا مانع از خیس شدن سایر قسمت‍‌های حمام شود و از هدر رفتن گرما جلوگیری نماید.

نوع دیگری از کابین دوش، اتاق دوش نام دارد. اتاق دوش فضایی اتاق مانند است که در فضایی به جز حمام قرار می‌گیرد تا فضایی را برای دوش گرفتن به وجود آورد (مثلاً در سالن‌های آرایشی، اتاق‌های خواب و باشگاه‌ها). پارتیشن شیشه ای حمام نیز یک پانل شیشه ای ثابت است که در کنار دوش بر روی سطح زمین، سکو، لبه یا زیردوشی و یا بر روی وان و جکوزی قرار می‌گیرد تا مانع از خیس شدن سایر قسمت‌های حمام شود.

شرکت آبشار کابین با سابقه‌ای 20 ساله یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع کابین دوش حمام، دوردوشی حمام، اتاق دوش و پارتیشن حمام (پارتیشن دوش) می‌باشد. تمامی این محصولات دارای تنوع مدل و رنگ‌بندی هستند. این شرکت محصولات خود را به دو صورت طلقی (با طلق پلکسی گلاس) و شیشه ای (با شیشه سکوریت) طراحی و تولید می‌کند. کابین دوش های شیشه ای خود می‌توانند به دو صورت فریم دار (با درب ریلی یا سه لته) و فریم لس (با درب ریلی یا لولایی) تولید و اجرا گردند.

تمامی فریم‌های مصرفی در محصولات شرکت آبشار کابین از جنس بیلت نو آلومینیوم خالص با ضخامت 2/2 میلیمتر بوده و در رنگ‌های مختلف آبکاری آنادایز شده‌اند. رنگ‌بندی فریم‌ها شامل رنگ‌های سفید، نقره‌ای مات، نقره‌ای براق (کروم)، طلایی مات، طلایی براق و زیتونی براق می‌باشد.

تمامی شیشه‌های مصرفی در این محصولات نیز از جنس سکوریت سوپر کلیر با ضخامت 6 میلیمتر یا10 میلیمتر هستند و در رنگ‌های ساده، دودی و برنزی موجود می‌باشند. همچنین، می‌توان با استفاده از سندبلاست طرح‌های مختلف و زیبایی را بر روی این شیشه‌ها طراحی کرد تا بدین وسیله هم از دیده شدن فضای پشت شیشه تا حد امکان جلوگیری و هم زیبایی کابین دوش و پارتیشن دوش را دو چندان کرد.

کلیه یراق آلات مصرفی در محصولات شرکت آبشار کابین دارای 5 سال ضمانت و کاملاً ضد آب و ضد زنگ (از جنس استیل 304 یا برنج) می‌باشند

10 سال خدمات پس از فروش

ساخت و اجرای انواع کابین دوش و پارتیشن دوش حمام در 4 تا 6 روز کاری

مدل‌های مختلف کابین دوش

شرکت آبشار کابین، کابین دوش های خود را در 3 مدل طراحی، تولید و اجرا می‌کند که در ادامه به طور خلاصه با آن‌ها آشنا خواهیم شد. در کابین دوش های شیشه ای می‌توان از شیشه سکوریت در رنگ‌های مختلف ساده، دودی و برنزی به صورت شفاف، مات کامل یا مات طرح دار استفاده کرد. کلیه یراق آلات و فریم‌های مصرفی ضد آب و ضد زنگ (از جنس آلومینیوم، استیل 304 و برنج) و دارای 5 سال ضمانت هستند.

کابین دوش شیشه ای حمام مدل فریم دار

در این مدل از کابین دوش های شیشه ای حمام از شیشه سکوریت 6 میل به همراه یک قاب آلومینیومی استفاده می‌شود. قاب مصرفی در آبکاری‌های آنادایز متنوع (سفید، نقره‌ای مات، نقره‌ای براق، طلایی مات، طلایی براق و زیتونی براق) موجود می‌باشد. یراق آلات مصرفی نیز همگی از جنس استیل 304 یا برنج و هم‌رنگ با فریم‌ها با رنگ آبکاری هستند. کابین دوش های فریم دار می‌توانند دارای درب کشویی یا سه لته باشند و در شکل‌های صاف، مربع مستطیلی و گرد (قوس دار) طراحی، تولید و اجرا گردند.

کابین دوش شیشه ای فریم لس

در کابین دوش های شیشه ای فریم لس از شیشه سکوریت 10 میل به همراه تعدادی بست و لولا (درب لولایی) یا چرخ و ریل (درب کشویی) از جنس استیل 304 (کاملاً ضد آب و ضد زنگ) استفاده می‌شود. یراق آلات مصرفی در آبکاری‌های نقره‌ای براق، نقره‌ای مات و طلایی براق موجود می‌باشند. این مدل از کابین دوش ها می‌توانند دارای درب کشویی یا لولایی باشند و در شکل‌های صاف، مربع مستطیلی و 135 درجه (زاویه دار) طراحی، تولید و اجرا گردند. کابین دوش های فریم نسبت به کابین دوش های دیگر دارای آب‌بندی ضعیف‌تری هستند و همچنین، کابین دوش های فریم لس با درب کشویی گران‌ترین مدل کابین دوش هستند.

کابین دوش طلقی

در این مدل از کابین دوش های حمام به جای شیشه سکوریت از طلق پلکسی گلاس به همراه یک قاب آلومینیومی با رنگ کوره‌ای سفید استفاده می‌شود. یراق آلات مصرفی همگی از جنس استیل 304 یا برنج و دارای رنگ آبکاری نقره‌ای هستند. این مدل از کابین دوش ها دارای درب کشویی بوده و در شکل‌های صاف و مربع مستطیلی تولید و اجرا می‌گردند. در کابین دوش های طلقی می‌توان از انواع طلق شفاف و مشجر (مات کامل و مات طرح دار) استفاده کرد.

مزایا و معایب دور دوشی شیشه ای

دوردوشی شیشه ای نسبت به دوردوشی طلقی دارای مزایا و معایبی است که مطمئناً باید در هنگام انتخاب دور دوشی مورد توجه مشتری قرار گیرند.

برخی از مزایای دور دوشی شیشه ای عبارتند از:

1 ـ مقاومت بیشتر شیشه نسبت به طلق در برابر ضربه

2 ـ عدم تولید گازهای سمی در هنگام آتش‌سوزی

3 ـ امکان اجرا به صورت گرد (قوس دار)

4 ـ جدیدتر و زیباتر بودن

5 ـ امکان ایجاد طرح‌های مختلف مات کننده بر روی شیشه

6 ـ تنوع فراوان در طرح و رنگ

برخی از معایب دور دوشی شیشه ای نیز به شرح زیر است:

1 ـ قیمت بیشتر؛ به این دلیل که شیشه نیاز به مات کردن دارد و باید به وسیله سندبلاست مات شود که هزینه‌ای اضافی را در بر خواهد داشت؛ در حالی که طلق پلکسی گلاس مشجر این گونه نیست

2 ـ طول عمر کمتر چرخ‌ها؛ به دلیل وزن زیاد شیشه نسبت به طلق

3 ـ امکان شکستن شیشه در اثر تغییرات دمایی زیاد

عوامل مؤثر بر قیمت کابین دوش شیشه ای یا شیشه حمامی

از جمله عوامل مؤثر بر قیمت کابین دوش شیشه ای حمام که با نام «شیشه حمامی» یا «حمام شیشه ای» نیز شناخته می‌شود، می‌توان به نوع و رنگ فریم، ضخامت و رنگ و نوع شیشه سکوریت و جنس و رنگ یراق آلات مصرفی اشاره کرد. فریم و یراق آلات مصرفی در حمام شیشه ای باید از جنس آلومینیوم، استیل 304 یا مصالح مشابه باشند تا در داخل حمام و در اثر رطوبت زنگ نزنند. برخی از تولید کنندگان دور دوشی برای کاهش هزینه‌های خود و افزایش سود، به جای فریم آلومینیومی خالص و ضخیم از فریم آلومینیومی ناخالص، فریم پلاستیکی یا فریم با ضخامت کم استفاده می‌کنند که توانایی تحمل وزن شیشه را نداشته و پس از مدت کوتاهی استفاده، دچار انحنا می‌شوند. همچنین، ممکن است برخی افراد به جای یراق آلات استیل 304 از یراق آلات استیل معمولی استفاده کنند و بعد از گذشت چند ماه استفاده دچار زنگ زدگی می‌گردند. بنابراین، باید حتماً در کنار قیمت دوردوشی حمام، به کیفیت آن نیز توجه داشته باشید تا در آینده دچار ضرر مالی یا حتی جانی نشوید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، کابین حمام قیمت مشخصی ندارد. قیمت کابین دوش، پارتیشن حمام، شیشه حمامی، اتاق دوش و دور دوشی بر اساس ابعاد و مدل محصول و سایر عوامل تعیین می‌شود. حدود قیمتی که باید برای یک حمام شیشه ای ساده با ابعاد استاندارد در نظر گرفت، بین 1,600,000 تا 2,400,000 تومان است. بیشتر دور دوشی های حمام دارای ابعادی بین 2/5 تا 4 متر مربع می‌باشند

چرا باید تا حد امکان از زیر دوشی استفاده نکرد؟

یکی از تجهیزات جانبی که در برخی موارد در دوردوشی حمام از آن استفاده می‌شود، زیر دوشی است. زیر دوشی صفحه‌ای از جنس ورق ABS با روکش رزین اکریلیک یا سرامیک است که وظیفه هدایت صحیح آب به چاه خروجی را به عهده دارد و در ابعاد مشخص و استانداردی ساخته می‌شود. توصیه متخصصان شرکت آبشار کابین این است که به جای استفاده از زیردوشی با ساخت یک لبه یا سکوی سرامیکی یا سنگی، این قابلیت فراهم شود و شیشه حمامی بر روی لبه یا سکو نصب شود تا هم باعث آب‌بندی بهتر شود و هم هزینه‌ای برای خرید زیر دوشی پرداخت نشود. زیرا اغلب زیر دوشی های ABS ـ چه ایرانی و چه خارجی ـ  بعد از گذشت چند سال دچار ترک‌های ریز می‌شوند؛ مگر این که از زیر دوشی های سرامیکی استفاده گردد. علاوه بر این، زیرِ زیر دوشی به دلیل عدم دسترسی و تاریک بودن، محل تجمع سوسک و باکتری و بسیاری از کثیفی‌ها و لجن‌هاست. همچنین، در صورتی که به هر دلیلی نیاز به برداشتن زیردوشی باشد، باید با صرف هزینه از یک متخصص (نصاب کابین دوش) بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. بنابراین، ما پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان از زیر دوشی استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *